مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران از مسافران و مدیران مراکز اقامتی تهران خواست تا در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارشد خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، رجبعلی خسروآبادی گفت: گرچه کاهش منابع آبی ناشی از خشکسالی ها و تغییرات اقلیمی منجر به بروز شرایط موجود آبی کشور شده ولی می توان با صرف جویی، و به کارگیری روشهای علمی با همکاری همه شهروندان از این دوره سخت گذر کرد.

وی ادامه داد : معمولا گردشگران با توجه به فصل گرما و افزایش سفر در تابستان آب بیشتری را مصرف می کنند ، که امیدواریم تمامی مهمانانی که از سایر نقاط کشور به تهران سفر می كنند شرایط ذخایر آبی را درک كرده و مصرف آب خود را تا حد امکان کاهش دهند.

خسروآبادی گفت: می توان با تدبیر و کنترل در واحدهای اقامتی موجب کاهش مصرف شد که طی دستورالعملی به اتحادیه هتلدارن و مهمانپذیران تهران خواسته شده است که تدابیر لازم اندیشیده شود.

رجبعلی خسروآبادی گفت: صرفه جویی در شرایط کنونی وظیفه همه شهروندان است و اساس توسعه پایدار گردشگری ،حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی است.

مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري استان با اعلام آنکه گردشگری در شرایط بحرانی یکی از صنایع بسیار آسیب پذیر خواهد بود گفت : مدیران صنعت گردشگری باید بدانند که بدون آب مجموعه آنها بزرگترین صدمه را خواهد دید.

وی تصریح کرد: معماری ایرانیان در طول تاریخ نشان داده است که همیشه آب برای آنها بسیار حیاطی و با ارزش بوده که نمونه های بارز آن را می توانید در ساخت قنات ، آب انبارها و حمام ها مشاهده كرد.

لازم به ذکر است این توصیه نامه در دوبخش مدیران و مهمانان مراکز اقامتی به اتحادیه هتلداران تهران ابلاغ شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    12 3
    نتيجه ساخت و ساز بي رويه برين ببينين غرب تهران چه خبره ؟ اندازه يه شهر داره ساخت و ساز ميشه . اين براي يك بچه ٥ ساله هم قابل پيش بيني نبود ؟؟؟؟؟