روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

يكي از دلايل استيضاح فرجی دانا، مسئله فرار مغزها بود و معلوم نيست پديده‌اي كه حداقل طي دو دهه گذشته از بدترين دغدغه‌هاي نظام بوده است چه ارتباطي به وزيري داشت كه تنها 9 ماه از حضورش در وزارت علوم مي‌گذرد؟!
نمايندگان استيضاح‌كننده ظاهرا از ياد برده بودند كه رئيس دولت‌هاي نهم ودهم و وزراء علوم ايشان فرار مغزها را از اصل انكار مي‌‌كردند و حال آنكه بيشترين ميزان مهاجرت نخبگان در 10 سال گذشته اتفاق افتاده است و اين باز خود يكي از شگفتي‌هاي دولت آقاي احمدي‌نژاد مي‌باشد!


 هفته‌نامه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مي‌نويسد: 90 نفر از 125 دانش‌آموزي كه در سه سال گذشته در المپيادهاي جهاني رتبه كسب كرده‌اند، هم اكنون در دانشگاههاي آمريكا و كانادا تحصيل مي‌كنند. طي 14 سال گذشته 62 درصد از دانش‌آموزان مدال‌آور المپياد به كشورهاي توسعه يافته مهاجرت كرده‌اند كه براساس آمار صندوق بين‌المللي پول، اين افراد در رشته های فيزيك،  رياضي، كامپيوتر و شيمي مي‌باشند كه اكثراً طي اين مدت دردانشگاهها و مراكز تحقيقاتي برتر و تاثيرگذار دنيا مثل: هاروارد - استنفورد - كمبريج - تورنتو و... نه تنها تحصيل را به پايان برده‌اند و بلكه بعنوان استاد فعاليت مي‌نمايند.

 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    7 107
    اگه مغز بودند که فرار نمی کردند مثل من اینجا می ماندند و به کشورشان خدمت می کردند
    • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
      70 0
      می شه بفرمائیید شما در چه زمینه ای خدمت می کنید؟
    • lkhnd IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
      57 0
      البته باید ببینیم منظور شما از مغز چیه؟
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    46 0
    کلا تو دولت مهرورز هر ادعایی می شد بعدش کاملا عکسش اثبات می شد....
  • ناشناس FR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    19 0
    مسئله عنوان "فرار نخبگان" که گفته ها و مقالات زیادی در پی داشته نیست بلکه جدا شدن نخبگان ،متخصصین دانشگاهی ، از بین رفتن کادرهای فنی و تخصصی در کشور است که فرار نخبگان بخشی از آنست .ابعاد این مسئله زمانیکه بودجه های عمرانی و کشوری به جریان افتاده و فعال شدن را اقتضا کرد خودرا نشان خواهد داد.آن زمان برای پوشش این جاهای خالی دست به دامان شدن نیروهای خارجی نتیجه عملکرد آنهایی که با بحث خودی و غیر خودی پست های مملکت را برای خودشان قبضه کردند و............
  • مقیمی A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    10 0
    خوب راست گفتند برداشت آنها از مغزها یک چیز دیگه ست و آنها هم فرار نکردند و در داخل به خدماتشان ادامه میدن.
  • مهرداد A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    5 0
    در خصوص صحبت های قبلیم مشکل از همه جا هست، نبود مشاور های مناسب، نبود کیفیت در دانشگاه ها و آزمایشگاه ها، نبود جو خوب و دوستانه، وجود اساتید عقده ای خود من چند موردش رو تجربه کردم .... از تمام بچه هایی که در کشور های تاپ دارند تحصیل می کنند سئوال کنید می بینید که حقیقت چیه .. توکل به خدا بنده هم مثل تمام دوستان دیگر با داشتن مقالات آی اس آی در ژورنال های معتبر و با تلاش و پشتکار خودم موفق خواهم شد در این راه تجصیل در دانشگاه های خوب دنیا .