ایرنا نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توسعه کارآفرینی و مشارکت اقشار مختلف جامعه، بهره‌وری و رقابت‌پذیری، اقتصاد دانش بنیان و نوآوری،خودکفایی، اصلاح نظام مالی و صادرات و نفت و گاز از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی است که باید فعل و پویا شود.

محسن رضایی روز دوشنبه در همایش و کارگاه آموزشی، تخصصی، علمی اقتصاد مقاومتی که به شکل ویدئوکنفرانس در شیراز برگزار شد، افزود: هر کدام از این شاخص‌ها می‌تواند تحولی بزرگ در عرصه اقتصاد و تولید ایجاد کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد باید هدفمند باشد بیان کرد: صنعت جزیره‌ای که با کشاورزی، تجارت و توریسم ارتباط نداشته باشد، بی فایده است.

رضایی با بیان اینکه هدف ازتصمیمات اتخاذ شده برای اقتصاد مقاومتی، ساماندهی اقتصاد کشور است، ابراز امیدواری کرد که در این فرآیند فارس به عنوان یکی از استان‌های تاثیرگذار، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه توریسم سلامت، کشاورزی و اقتصاد دانش بنیان نیز از حوزه‌های مهم اقتصادی است که پرداختن به آن می‌تواند موجب تحول اقتصادی فارس شود، داشتن برنامه‌ای ویژه برای توسعه روستایی، یافتن راهی مطلوب جهت بالا بردن درآمد روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها را از ضرورت‌ها برشمرد.

وی بیان کرد: تحریم‌ها، اقتصاد فارس را با مشکلات جدی رو به رو کرده که با شناسایی آسیب‌ها می‌توان مؤلفه‌های ایجاد اقتصاد پایدار را در آینده مشخص کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحول اقتصادی فارس ممکن نیست مگر با توجه به پتانسیل‌ها و داشته‌های این استان که یکی از مهمترین ظرفیت‌های فارس نیز بحث سلامت و کشاورزی است.

رضایی لزوم هدفمند شدن حرکت صنعتی در فارس را یادآور شد و گفت: استان فارس می‌تواند با راه‌اندازی بورس کشاورزی، به بورس منطقه‌ای حتی برای کشورهای خلیج فارس تبدیل شود.

وی ادامه داد: استان فارس باید بتواند در تحولات اقتصادی نقش بنیادی ایفا کند زیرا داشته‌ها و پتانسیل‌های این استان در اندازه‌های یک کشور است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =