ایسنا نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی کشور مهاجرت افغان‌ها را مهم‌ترین معضل خراسان رضوی دانست.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز ۱۵ شهریورماه در مراسم صبحگاه نیروهای انتظامی خراسان رضوی که در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: امروزه معضل خراسان رضوی، بحث مهاجرت افغان‌ها و دیگر شهرستان‌ها به مشهد است که منجر به حاشیه نشینی و ادامه این رویکرد موجب رشد بی‌رویه جمعیت و مسافران در مشهد می‎شود.

وی با بیان اینکه در طرح نهضت عمرانی نیروی انتظامی برنامه‌های ویژه‌ای در نظر داریم، اظهار کرد: در این طرح در نظر داریم ساختمان محل جدید فرماندهی نیروی انتظامی استان و همچنین مفرها و کلانتری و پاسگاهایی که در شان خراسان رضوی باشد را فراهم آوریم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه سعی داریم تا با سازماندهی بهتر و منظم از جریان خدمت‌رسانی به خراسان رضوی عقب نمانیم، به زائرپذیری مشهد اشاره و تصریح کرد: مشهد علاوه بر موقعیت زیارتی دارای موقعیت مرزی نیز هست؛ این شهر به دلیل داشتن مرزهای طولانی با افغانستان، در جریان تولید مواد مخدر جریان‌های سودا گری مرگ و مهاجرت‌های غیرقانونی نقش بسزایی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: در جهت جبران عقب‌ماندگی‌های استان تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم و قرار است در این زمینه قدم‌ها‌یی برداریم تا از لحاظ کمیت و امکانات رشد قابل توجهی داشته باشیم. همچنین در مشهد برای جبران عقب‌‎ماندگی‌ها و اصلاح آمایش استمرار مراکز و یگان‌های مورد نیاز مبارزه با سرقت، مواد مخدر، اتباع بیگانه و نیز بحث ترافیک بتوانیم برنامه‌ریزی‌هایی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت و سربلندی ایران در دنیای پر آشوب امروز این است که در زیر سایه ولایت توانسته است توفیقاتی بدست آورد، خاطرنشان کرد: رمز اصلی موفقیت ما تمسک به ولایت است و این را باید بدانیم دشمنان بجز ذلت و خواری چیزی برای ملت‌ها به ارمغان نمی‌آورند.

احمدی مقدم با بیان این مطلب که روز به روز دامنه نفوذ جمهوری اسلامی در حال گسترش است، اظهار کرد: امروزه در شرق و غرب کشور با مشکلات ناامنی وسیعی روبرو هستیم که در مقیاس جهانی قابل پیگیری است مانند بحث مواد مخدر که در افغانستان تولید و به کشور ما وارد می‌شود که همه این‌ها دست‌پرورده مستکبران است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور ادامه داد: اما امروزه ایران در مرزها با حمایت‌هایی که از ناحیه رهبری صورت گرفته است توانسته‌ در برابر این حملات مقابله کند.

وی افزود: دشمنان با تحریک و ناامنی‌های ایجاد شده و جریان‌های هدایت شده، به دنبال فساد اخلاقی جوانان کشور است و از طریق ماهواره مردم را به گمراهی می‌کشاند به همین دلیل باید همت خود را مضاعف کنیم و مشکلات را از پیش رو برداریم.

کشف بیش از ۱۲ تن مواد مخدر در خراسان رضوی

سرتیپ بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه بالغ بر ۱۲ تن مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کشف شده است، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: افزایش ۸۵ درصدی و جمع‌آوری معتادان پرخطر و کاهش هشت درصدی تصادفات درون‌شهری از دیگر نتایج مهم اقدامات ماموران انتظامی استان از ابتدای سال تاکنون است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روزبه خراسانی RO ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    40 3
    حرف دل همه ماست. جالبه که بعضی از این افغان ها میان در مشهد تخصص پیدا میکنن و بعد که برمیگردن کشور خودشون شروع می کنن به بدگویی از ایران.