ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ˈپنتاگونˈ روز پنجحشنبه اعلام کرد که این کشور بر این باور است که ده ها آمریکایی به همراه گروه های تروریستی از جمله داعش در عراق و سوریه می جنگند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ˈسرهنگ استیون وارنˈ سخنگوی پنتاگون افزود: حدود یکصد شهروند آمریکا در داخل سوریه فعالیت دارند، اما دقیقا معلوم نیست که به کدام گروه تروریستی پیوسته اند.

وی توضیح داد: به باور ما احتمالا بیش از 10 تن از آنها به همراه داعش می جنگند.

مقام های بلندپایه آمریکا بارها در باره همکاری شهروندان خارجی به ویژه از کشورهای غربی با گروه های تروریسستی داعش ابراز نگرانی کرده اند که به طور بالقوه این امکان را به وجود می آورد که پس از بازگشت به کشورهایشان، به حملات تروریستی در اروپا یا آمریکا دست بزنند.

بر اساس ارزیابی افسران اطلاعاتی آمریکا، حدود یک هزار اروپایی به گروه های تروریستی فعال علیه دولت قانونی سوریه پیوسته اند، اما دقیقا مشخص نیست که چه تعدادی از آنها عضو داعش هستند.

به گفته مقام های آمریکا، دستکم یک آمریکایی که به همراه گروه تروریستی داعش در سوریه می جنگید، کشته شده و مقام های آمریکا سرگرم تحقیق در باره کشته شدن یک شهروند دیگر این کشورند که به داعش پیوسته بوده است.

به گفته ˈمتیو اولسنˈ مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا، سازمان تحقیقات فدرال آمریکا ˈاف بی آیˈ چند تن را به اتهام تلاش برای سفر از این کشور به سوریه به منظور همکاری با تروریست های داعش، دستگیر کرده است.

گروه تروریستی داعش با اشغال بخش های گسترده ای از خاک عراق در ماه های اخیر، مرتکب اقدامات وحشیانه ای شده و تصاویری از اعدام های گروهی شهروندان عراقی و همچنین بریدن سر 2 گزارشگر آمریکایی را منتشر کرده است.

داعش که دست پرورده غرب و برخی کشورهای عربی است، اکنون به گفته دلتمردان غربی به عنوان خطری بالقوه برای حامیانش مطرح است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =