ستون سنگی هزار ساله‌ای با تصویر حک شده یکی از فرمانروایان مایا در منطقه‌ای باستانی در جنوب مکزیک کشف شد.

به گزارش میراث آریا،،‌ این مجسمه که پیکره کامل یکی از فرمانروان مایاها را نشان می‌هد، دو متر طول، 55 سانتی‌متر عرض و شش سانتی‌متر ضخامت داشته و یکی از کامل‌ترین آثار یا مجسمه‌های به دست آمده از دوره مایاها به شمار می رود.

شکل ظاهری این مجسمه، پادشاهی را نشان می‌دهد که بر تختی ایستاده و با ظرفی بخور بر دست و پوششی لنگ مانند به همراه کمربندی پارجه‌ای و عمامه‌ای مزین به پر برندگان و صندلی به پا دیده می‌شود. در زیر پاهای این فرمانروا نیز شخصی که برروی پشت افتاده، قرار دارد که به احتمالاً قربانی یا فرمانروایی شکست خورده است.

سونیا ریورو تورس، سرپرست تیم باستان‌شناسی گفت: این اکتشاف‌ها که شامل یافته‌های دیگری همچون ظروف سفالی شکسته شده نیز بوده اند، همزمان با کاوش باستان‌شناسان در نزدیکی تابوت سنگی مستطیل شکلی متعلق به همان دوره صورت گرفته اند.

وی افزود: یافته‌های دیگری همچون یک بشقاب رنگی سرمایکی و یک گلدان سیاه رنگ با درپوشی به شکل جانوران به همراه یک گردنبند با مهره‌های سنگی نیز به دست آمد.

به گفته باستان‌شناسان، تحقیقات در این منطقه باستانی که لاگارترو نام داشته و در نزدیکی شهر تاریخی چایپاس مکزیک قرار دارد، برای کشف نشانه‌های بیشتری از تمدن مایاها همچنان ادامه خواهد داشت./

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 37373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =