نماینده مردم اصفهان در مجلس می گوید: استیضاح ها را به علت رقابت سیاسی با دولت مطرح نمی کنیم.

حمید رضا فولادگر در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص طرح استیضاح های جدید توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که طرح این استیضاح ها جدید نیست و مربوط به قبل از استیضاح وزیر علوم است تصریح کرد: برخی از این استیضاح ها جدید هم نیست.
وی گفت:درمورد وزارت نیرو به خاطر بحث آب ودرمورد آموزش و پرورش به علت برخی از مشکلات از مدتی پیش مطرح شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح دیگری که پیش از استیضاح وزیر علوم در مجلس مطرح بوده است گفت: وزارت صنایع و معادن جزو وزارت خانه هایی است که از مدتها قبل زمزمه استیضاح وزیر آن در مجلس مطرح شده است.
این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اکثرا استیضاح هایی که این روزها مطرح می شود ازقبل مطرح بوده اند تصریح کرد: البته هیچ کدام از این استیضاح ها به صورت جدی مطرح نیامده و به سرانجام نرسیده اند و مورد ی هم که تا مرحله دعوت هیئت رئیسه از وزیر مربوطه جلو رفت وزیر نیرو بود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: غیرازوزیرعلوم که به صحن علنی رفت، بقیه موارد به این مرحله هم نرسیده بودند.در واقع مواردی نبوده که یک هفته ای مطرح شده باشد که در حال حاضر نیز مطرح شده است.
وی در خصوص این که برخی از این قبیل استیضاح ها به نظر سیاسی است تصریح کرد:به نظر من این طور نیست و برخی از آن ها مربوط به بحث های منطقه ای، ملی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز می باشد.
فولادگر افزود: این استیضاح ها کمتر سیاسی و بیشتر منطقه ای و ملی و مربوط به حوزه انتخابیه ای است و همیشه هم بوده و غیرطبیعی هم نیست. این دست استیضاح ها در زمان دولتهای قبلی هم بوده و استیضاح و سوال زیادی در دوره های قبل داشتیم و مربوط به امسال نبوده است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس نهم مجلس بی خاصیتی نیست،گفت: استیضاح های موفق درمجالس هفتم و هشتم نهم بیشتر بوده است. همکاری مجلس و دولت در مجموع همکاری خوبی است ولی نمی شود که مجلس استیضاح و سوال نکند.
وی گفت: من اعتقادم این است که مجلس به چشم ناظر به دولت نگاه کند زیرا این ماهیت مجلس است. تذکر شفاهی،کتبی و سوال همه این ها باید توسط مجلس مطرح شود. اول باید تذکر داده شود ولی بعد سوال و تحقیق و تفحص انجام می شود.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود:دولت باید صبر لازم را داشته و قدرت پذیرش انتقادش در سطح مناسبی باشد.
نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در ارتباط با دولت دو گونه می شود،رفتار کرد ادامه داد: اول اینکه مجلس باید با چشم باز نظارت و انتقاد کرده و تذکر دهد تا دولت مسیرش را اصلاح کند.
وی تصریح کرد:دولت نباید تصور کند که مجلس چون وی را رقیب سیاسی می داند بنابر این نمایندگان می خواهند کاری کنند که دولت موفق نشود، این فکر درست نیست، زیرا نه حضرت امام آن را می پسندیدند و نه مقام معظم رهبری در حال حاضر چنین تقابل هایی را می پذیرند.
فولادگر با تاکید بر این که موفقیت دولت، موفقیت نظام و انقلاب است گفت: نظارت، تذکر و استیضاح دولت از سوی مجلس برای اصلاح دولت است. نباید کاری کنیم که رقیب سیاسی ما شکست بخورد. باید کاری کنیم دولت موفق شود و به نظام و مردم و انقلاب خدمت کند. اکثریت نمایندگان می خواهند کمک کنند که دولت موفق شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    12 4
    وزیر مسکن هم یادتون نره استیضاح کنید.
  • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    38 2
    استيضاح قبلي را هم مدعي بوديد كه سياسي نيست ولي نظر جامعه با شما يكسان نيست
  • احسان A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    43 4
    انتخابات 94 میبینمت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت ت
    • زهره A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
      9 0
      ایول داداش
  • بدون نام ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    27 2
    اگه ميتونستنين خود رئس جمهورم استيضاح ميكردين
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    20 2
    آقای فولادگر شما از دوستان نزذیک ما هستید، ولی متاسفانه شما هم به لیست کسانی که براشون " رای نخواهیم داد" اضافه شدید.
  • سیامک A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    4 0
    اقای فولادگرفراموش نکنید اقای روحانی رییس جمهورایران ومنتخب ملت است وحکم تنفیذش رارهبرفرزانه مان هم تایید کرده اند فکرکنم شمابخاطرمشکل کمبود اب اصفهان باایشان نامهربانی میکنید وفراموش نکنید شما فقط منتخب یک استان هستید ونمیتوانید بجای همه خانه ملت حرف مستقیم وقبل ازتشخیص رای قطعی صحبت کنید
  • افشانی A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    6 0
    نمایندگان زنجان هم بایدخداحافظی کنند