عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می گوید: در شرایط کنونی خرید بنزین از ونزوئلا موضوعیتی ندارد.

به گزارش ایرنا،"حسن شبانپور" ، این مطلب را در پاسخ به انتشار برخی شایعات مبنی بر کیفیت پایین بنزین این کشور ذکر کرد و در خصوص چگونگی اتخاذ تصمیم برای واردات بنزین از ونزوئلا، اظهار داشت: در زمان بحث تحریم ها قرار بر این شد که در صورت عملی شدن تحریم ها، وزارت نفت بنزین مورد نیاز را از ونزوئلا خریداری کند.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس افزود: البته همان موقع نیز اعلام شد به دلیل کیفیت پایین بنزین ونزوئلا در صورت خرید و واردات باید "اکتان" بنزین وارداتی تا حد استاندارد ارتقا یابد و این ماموریتی بود که وزارت نفت آن را برعهده گرفت.

به گفته این نماینده مجلس، اما تاکنون نیازی به واردات بنزین از ونزوئلا احساس نشده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در صورت لزوم قیمت بنزین خریداری شده از ونزوئلا براساس نرخ های روز و به شکل سوآپ خواهد بود.

به گفته "نورالدین شهنازی‌زاده" مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، واردات کنونی بنزین بطور میانگین روزانه 21 میلیون لیتر است و اگر طرح سهمیه‌بندی سوخت در کشور اجرا نمی‌شد، این میزان به بیش از 57 میلیون لیتر در روز می رسید.

براساس اظهارت وی، 56 درصد از 260 میلیون لیتر فرآورده‌ای که روزانه در کشور مصرف می‌شود، مربوط به بخش حمل‌ونقل، 15 درصد صنعت، ‌6 درصد کشاورزی و 19 درصد مربوط به بخش خانگی و خدماتی است.

وی درباره نحوه توزیع یارانه‌ها برای فرآورده‌های مختلف سوختی، گفت: 13 درصد از یارانه‌ها مربوط به بنزین موتور، 6 درصد نفت ‌سفید، 24 درصد نفت‌گاز، هشت درصد نفت کوره و دو درصد
گاز مایع است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 37325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =