مهر نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه شامل مسایل هسته‌ای، روابط دوجانبه و موضوعات دیگر است، گفت: از موضع روسیه در موضوع هسته‌ای قدردانی می‌کنیم.

محمدجواد ظریف روز جمعه در دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: میزان رفت و آمدهای سیاسی دو کشور پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ما در طول روی کار آمدن دولت یازدهم دو ملاقات در سطح سران دو کشور داشتیم و دو ملاقات دیگر هم طی یکماه آینده در این سطح خواهیم داشت.

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بسیار خوشحالم که در یکسال اخیر سه بار به مسکو سفر کرده‌ام و این ملاقات هفتمین دیداری است که در یکسال گذشته با آقای لاوروف داشته‌ام.

ظریف ادامه داد: روسای جمهوری ایران و روسیه برای ما نقشه راه و یک رابطه دراز مدت ترسیم کرده‌اند و ما موظف به پیگیری آن به نفع دو ملت و صلح جهانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: روسیه و ایران دارای سوابق تاریخی دراز مدت و منافع مشترک قابل توجه هستند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما با تهدید مشترک در منطقه به نام افراط مواجهیم، اضافه کرد: تحولات چند ماه گذشته نشان می‌دهد که دیدگاه مشترک ایران و روسیه در این باره درست بوده است.

ظریف گفت: بسیاری از اعضای دیگر جامعه بین‌المللی نیز نگاه دیگری به این پدیده داشته‌اند که این یک اشتباه راهبردی بوده است.

وی اظهار داشت: ایران و روسیه می‌توانند در سطح بین‌المللی برای مبارزه با افراط نقش مهمی ایفا کنند که به ضرر هیچکس نیست و به نفع صلح و امنیت جهانی است.

وزیر امور خارجه گفت که سطح دو هیات نشان‌دهنده عمق روابط و گستردگی آن در حوزه‌های مختلف است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه شامل مسایل هسته‌ای، روابط دوجانبه و موضوعات دیگر است، گفت: از موضع روسیه در موضوع هسته ای قدردانی می‌کنیم.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهره A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    5 5
    آقای ظریف؛ گول کمونیست ها را نخور. آنها ما را بخاطر نفت میخواهند. همین و بس.