۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

شهیدرجایی شخصیتی مردمی،مهربان، راستگو وامین داشت و مردم راصادقانه دوست داشت و مردم هم اورا صادقانه دوست داشتند. او امید وار بود و امید بخش

خیلی ها از شهید رجایی تعریف می کنند و بعضیها هم میخواهند خودراچون او بدانند و اگر به آنها رو بدهیم خودرارجایی تراز رجایی می دانند.من تقریبا مطمئنم که اگرهم اکنون شهید رجایی زنده بود بسیاری از کسانی که دررسانه ها از او نام می برند و حتی خاطراتی از او می گویند تکفیرش می کردند .
راستی اگرکسی بخواهد ازرجایی بگوید کسی شایسته تراز همسرش نیست و دوستانی هم داشته که هنوز زنده اند و روحیات و منش او را به خوبی می شناسند .
ازسوی دیگر تحلیل شخصیتی شهید رجایی درحد کتابهایی مطول است و از عهده من خارج.......
نگارنده نه درموضع بررسی رفتار و اندیشه اوست و نه توان این کاررادارد و نه خصوصیت و نزدیکی با این شهید بزرگواررا داراست که طی آن اززوایای روحی و رفتاری او آگاه شده باشد.
پس به عنوان یک شهروند برداشت خودرااز این شهید آنگونه که شناخته ام می نویسم آنهم چند مورد را که می تواند برای هررئیس جمهوری راهگشا باشد.
-رجایی صادق بود، دروغ نمی گفت، تهمت نمی زد و غیبت هم نمی کرد و کسی راندیده ام که این شهید رابه صفاتی چون دروغگویی و غیبت و تهمت و.....شناخته باشد.بنابراین کسی که میخواهد پاجای پای اوبگذارد نه باید دروغگو باشد(واگرباشد دروغ میگوید که من راه رجایی را می روم) ونه به سایر رذایل اخلاقی متصف باشد.
-رجایی مردم، ساده زیست وخاکی بود. نه این که لباس نامناسب بپوشد. دردوران ریاست جمهوریش لباس آراسته ودرعین حال ساده و ارزان قیمتی می پوشید ومردم شهر و روستا الگوی ساده زیستی اورادرزندگی خود تاثیر می دادند.
-مردمی بودن شهید رجایی به ساده زیستی ختم نمی شد بلکه دوست داشت میان مردم باشد و به همین دلیل هراز چندی از  محافظینش جدا میشد و پیاده درکوچه و بازار براه می افتاد تا بامردم مستقیما روبرو شود.ممکن است گفته شود ترور این بزرگوار به دلیل سطح حفاظت پایین است درحالی که مشخص است ترور برنامه ریزی شده و توسط عوامل خودی ودر محل کاربود حال اگراز نظر حفاظتی هم نگرانی هست رئیس جمهور می تواند هراز چندی بالباس مبدل و ناشناس و باحفاظت مخفی به میان مردم برود و بامشکلات گریبانگیر مردم آشنا شود.
-رجایی انتقاد پذیر بود، از جلسات "نق" استقبال میکرد و میگفت به من نگویید"حمایتت می کنیم" بلکه بگویید"هدایتت می کنیم".....
-رجایی از پارتی بازی،خاصه پروری و رانت خواری و رساندن رانت به اطرافیانش رویگردان بود.
- رجایی همیشه شاداب و امیدوار و بیانش امیدبخش بود. شنونده سخنرانی او به آینده امیدوار می شد و درعین حال وعده های غیر قابل انجامی از او شنیده نشد.
-رجایی عامل کامل به آموخته های دینی بود و هر آنچه میدانست و درک میکرد به آن عمل میکرد.
-رجایی عاشق مردم بود و دروغ نمیگفت و به همین دلیل اظهار علاقه و سلوکش با مردم اعتماد آنهاراجلب میکرد و دوستش  داشتند. حتی احترام مخالف معاندش رانگه میداشت و هیچگاه بنی صدراز او بیان درشت و نامناسبی نشنید.
-رجایی در اعتقاد و عملش به قانون و مصلحت مردم سرسخت بود و ازهیچ کوششی فروگذار نمیکرد.
-رجایی اهل مشورت بود و این راهمه نزدیکانش به خوبی میدانند.
- رجایی از نظم و انضباط تشکیلاتی برخورداربود و شبانه روزی با برنامه کار میکرد.......
-رجایی بودن سخت است ولی شدنی است ووقتی چون رجایی بشوی مردم عاشقانه ازت حمایت خواهند کرد و البته دشمنان درراه سوزاندنت گام برخواهندداشت.
-...........آخر کلام این که رجایی همسری فرهیخته داشت که چون خودش ازعقل خوبی برخورداراست(امام ره فرموده بودند رجایی عقلش بیش ازعلمش هست) و درسالهای اخیر مورد بی مهری قرارگرفته است جادارد  دراین روزها سری به خانه این شهید بزنید واز این بانوی بزرگوار استمالت نموده و یاد وخاطره شهیدرازنده نگه دارید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 1
    اين خصوصيات براي رئيس جمهور كافي نيست بلكه درايت و تخصص لازم دارد
  • بی نام A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    73 8
    همون قبلی که سعی کرد رجایی بشه ... برا هفت پشتمون بسه
    • وحید A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      7 0
      دوست عزیز قبلیه نخواست رجایی بشه خواست خودشو به رجایی بچسبونه اینا باهم فرق داره
    • بی نام IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      1 8
      کلمه الحق است ولی اراده اش چندان برحق منطبق نیست. هرکسی باید چون رجایی باشد
    • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      5 0
      اتفاقن توصیه ما به جناب روحانی اینه که خودش باشه نه کس دیگری
    • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
      6 1
      به نظرم آقاي روحاني همون بتونه روحاني بمونه خيلي هم خوبه. فقط اگر بتونه
  • سعید A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 0
    من از تاریخ معاصر ایران یه چیزو خوب فهمیدم اگه میخوای محبوب بمونی و در آینده ازت مثل یه قهرمان یاد کنن و دوستای دیروزت خرابت نکنن باید همون اوایل محبوبیت از این دنیا خداحافظی کنی یه نگاه ساده به تاریخچه رئیس جمهور ها و نخست وزیرهای بعد انقلاب بندازین متوجه میشین مطمئن باشین اگه رجایی هم دو دور ریاست جمهوری رو کامل میکرد الان مثل یه قهرمان ازش یاد نمیشد. متاسفانه ملت ما در این زمینه اخلاق بدی داره.
  • اسمال طلا IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 3
    متاسفانه مردم ما مرده پرستند. اگر خدای نکرده احمدی نژاد هم ترور شده بود همین حرفها را در مورد او هم میگفتند.
  • بی نام CA ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 0
    روحانی عزیز نیازی بکسی شدن نیست خودت باش و صاحب حرفهایت
  • بی نام EU ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    5 1
    من ترجیح می‌دهم آقای روحانی مثل خودش باشه. همین خودش از همه بهتره
  • بی نام A1 ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 0
    همه خوبند باید کمک کنیم
  • مهدی A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    2 0
    بنده همشهری شهید رجایی هستم خوشبختانه باید عرض کنم اکنون فرد فرهیخته ای توسط مردم انتخاب شده است که مشخصا پیرو راه شهید بهشتی است
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    2 0
    كاش همه مثل خاتمي ميبودند