اعتماد نوشت:

موسوی لاري معتقد است هنوز براي حفظ اعتماد مردم به دولت دير نشده است. او مي‌گويد: دولتمردان روحاني اين روزها يا بسيار مفيد عمل مي‌كنند يا دچار نوعي انفعال در برابر فشارهاي بيروني شده‌اند. عضو كابينه خاتمي نقدهاي جدي به برخي وزرا دارد: برخي همكاران دولت خوب عمل كردند برخي هم فضا را اشتباه گرفتند. اعتدال را به معناي وادادگي فهميدند. به معناي باري به هر جهت حركت كردن. به معناي هم اين و هم آن. آنها باج دادن را به معناي اعتدال تلقي كردند، اين اعتدال نيست اين وادادگي است. همه‌چيز براي خود خواستن است. اين در حقيقت فاصله گرفتن از آرمان‌هاي دولت است. اعتدال، آرمان‌هاي دولت را با روش خوب دنبال كردن است نه اينكه آرمان‌ها را فداي بده بستان‌ها و نوعي وادادگي و امثال اينها بكنند.

يك‌ سال پس از دولت روحاني منتقدان اصلاح‌طلب او كم كم حرف‌هايشان را شفاف‌تر مي‌زنند. به عنوان مثال لاري درباره جلسات مشترك رييس‌جمهور با اصلاح‌طلبان و اصولگرايان معتقد است يكي از علل برگزاري اين جلسات يك نوع ژست سياسي نيز به شمار مي‌آيد: آقاي روحاني به عنوان رييس دولت نياز دارد بفهمد ديدگاه اين دو جناح چيست و موثر هم هست. وضعيت نهادهاي مدني و NGO‌ها نيز از ديد كسي كه روزي خود متولي كمك و رصد آنها بوده است چندان جالب به نظر نمي‌رسد. لاري در ارزيابي اوضاع چنين مي‌گويد: من معتقدم آقاي روحاني هنوز در اين زمينه كار زيادي نكرده است. حضور دولت باعث شد فضا تا حدي باز شود. انتظار است كه آقاي روحاني موتور محركه اين فضا شود ولي هنوز دستگاه‌هاي زيرمجموعه آقاي روحاني آن‌طور كه شايسته است وارد اين فضا نشدند. علتش اين است كه طرف مقابل مي‌خواهد بگويد هيچ اتفاقي نيفتاده است و راي مردم به آقاي روحاني مفهومي ندارد. آقاي روحاني و برخي همكارانش كارنامه مناسبي دارند، ولي برخي همكاران ايشان متاسفانه اين جهت‌گيري را نمي‌توانند تحليل كنند. هنوز تصميم‌گيرندگان افرادي هستند كه فضاي امنيتي را تحميل مي‌كنند. آقاي روحاني بايد براي اين مسائل فكري كند و زمان هم به‌تدريج مي‌گذرد و فرصت‌ها رو به اتمام است.

 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    11 70
    آقای موسوی لاری ملت ازکارهای اصلاح طلب واصولگراوخطوط دیگرودعواهای آنها خسته شده اند .باید بصورت جهادی مشکلات اشتغال وتولیدوصادرات وکشاورزی و... حل شود.شما جناههای سیاسی چپ وراست هم باید فکرساختن مملکت باشیدتامردم به حرفاتون گوش کنندوگرنه وقت مردم راباجنجال نگیرید وبرای آبادانی کشور بکوشید
  • سمنانی IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    85 5
    رئیس جمهور محترم تا دیر نشده باید "وزارت کشور" را دریابد. شرائط فعلی دارد به آرامی مستقیم به ضرر خود ایشان تمام می شود . وقت ترمیم کابینه رسیده است.
    • مسعود A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      25 2
      من با نظر شما موافقم وزیر فعلی کشور به روشنی جلوی اصلاح طلب ها ایستاده و از راستی ها طرفداری میکند.
  • سینا A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    18 3
    مشکلی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می کنند؟ جناب اقای موسوی لاری همه میدانند استاندار محترم فارس مورد حمایت شما است . ایشان از تندرو ترین مخالفین اصلاحات و دولت روحانی برای سمت هایی نظیر فرمانداری ها ومدیران حوزه علوم پزشکی و اداره کار وهلال احمر و.... استفاده کرده است چرا هنوز و مداوم از ایشان حمایت می فرمایید؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    17 1
    من فکر می کنم دولت روحانی کماکان نیاز به زمان دارد. آن پولهایی که در دولت نهم و دهم از خزانه گم شده و معلوم نیست به کجا رفته بسیار نگران کننده است. دولتی که جدای این دولت فعلی از زمان گذشته شکل گرفته و اکنون نیز فعال است پولدار است و هنوز باید صبر کنیم تا این پولها به قدری شود که دولت روحانی زورش به آن برسد.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    24 2
    بهتره هول نزنیم....بارها اثبات شده طرف اصولگرا عاشق خارج کردن فضا از ارامش به سمت تنشه ... ایا هنوز حریف خود را نشناخته ایم؟
  • بی نام EU ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    19 2
    صبور باشین اقای لاری،باور کنید اختلافات را در حد اعلی رساندن باعث میشود که یک نفر دیگر مثل احمدی نژاد ظهور کند،اتحاد شرط اول هست چیزی که سال 84 ما اصلاح طلبان نداشتیم،تا میشود نباید قدرت رو دو دستی به نا اهلان سپرد
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    33 1
    آقای روحانی،فکری به حال وزارت کشور بکنید .
  • هادی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    0 27
    لاری ناراحتی که چرا وزیر کشور نشدی غصه نخور
  • soheil IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    1 7
    آقای روحانی بهترین راه برای اداره کشور حفظ خطوط قرمزی است که رهبری تعیین کردند شما نباید به شلم شوربای فرهنگی و سیاسی زمان اداره خاتمی ذره ای اعتنا کنید و نباید به افراطی گری و تک روی های احمدی نژاد ارزش قائل بشین شما باید با افرادی کار کنین که با فکر و اندیشه گروهی و متخصص در امور کشور رو اداره کنین و از ارزشهای اسلامی و فرهنگی غافل نشین دور فتنه گران رو هم خط بکشین چون اگه دوباره بخوان فتنه ای بپا کنن فاتحه آبروتونو باید پیش مردم و رهبری بخونین وزیر کشور فعلی انسانی با وقار و تحصیل کرده هست و نباید به انتقادات اصلاح طلبان تندرو بهایی بدین در عوض آقای جنتی انتخاب بسیار بدی بود