فارس نوشت:

شهردار منطقه ۲۱ با تاکید بر اینکه باید فرودگاه مهرآباد فرودگاه امام منتقل شود، گفت: گاهی اوقات قطعات هواپیما از بالا به سر شهروندان و خودروها سقوط می‌کند.

مصطفی سلیم در نشست خبری خود با اشاره به اینکه منطقه ۲۱، ۵۲ کیلومتر مساحت دارد، اظهار داشت: منطقه ۲۱ پنجمین منطقه در تهران از لحاظ ورودی و خروجی محسوب می‌شود که سه بزرگراه شهید فهمیده،‌ لشکری و فتح وجود دارد که بار ترافیکی غرب تهران را عهده‌دار هستند.

سلیم بیان داشت: ۳۰ درصد از مساحت منطقه ۲۱ در اختیار کارخانجات و صنایع قرار دارد به طوری که ۲۸۰۰  کارخانه بزرگ صنعتی در محدوده ۲۱ مستقر هستند.

شهردار منطقه ۲۱ با اشاره به اینکه بخشی از فرودگاه مهرآباد در منطقه ۲۱ قرار دارد، گفت: مناطق ۹، ۱۰، ۱۷، ۱۸ و ۲۱ مناطقی هستند که به واسطه استقرار فرودگاه با آن ارتباط دارند ضمن اینکه ۳۰ درصد از مساحت منطقه ۲۱ به مناطق نظامی، امنیتی اختصاص پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته سطح منطقه ۲۱ و محلات آن نمای بسیار نامطلوبی را به لحاظ دیوارهای بلند و سیم‌خاردارهای کشیده شده در منطقه داشت و در واقع فضای سخت و خشنی را در منطقه ایجاد کرده بود که با اقدامات انجام شده در دو سال گذشته سعی شده است فضای منطقه ۲۱ لطیف جلوه داده شود.

وی افزود: ۱۷ محله مسکونی در منطقه ۲۱ وجود دارد که برخی از محله‌ها دیوار به دیوار مراکز صنعتی، انتظامی،‌امنیتی و هواپیمایی هستند و همین امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: وجود مراکز صنعتی و کارخانجات فرصتی را برای اشتغال برای شهروندان منطقه ۲۱ ایجاد کرده است که به این جهت می‌توان وجود کارخانجات را مثبت دانست اما از جهت دیگر تردد کامیون‌ها و همچنین آلاینده‌های هوا و خاک در این منطقه از مشکلات شهروندان محسوب می‌شود.

وی گفت: در یکسال و نیم گذشته سعی شده است که آلودگی‌های زیست‌محیط را در منطقه ۲۱ به حداقل برسانیم که به همین جهت کمیته محیط زیست شهرداری تهران جلسات مشترکی را با واحدهای صنعتی برگزار کردند و هم اینک ۲۰۰ واحد صنعتی در این مدت پالایش شده که به برخی اخطار داده شده و بعضی نیز آلایندگی‌های محیط زیستی را رعایت کرده‌اند.

شهردار منطقه ۲۱ وجود فرودگاه مهرآباد را مهمترین آلاینده صوتی و همچنین آلودگی هوا دانست وگفت: منطقه ۹ و ۲۱ بیشترین آلودگی صوتی را در این منطقه دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آلایندگی صوتی، آلودگی‌های هوا نیز مردم منطقه ۲۱ را تهدید می‌کند چرا که یک هواپیما چند برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند.

سلیم گفت: در گذشته و زمانی که فرودگاه مهرآباد در این منطقه احداث شده بود بخش مسکونی وجود نداشت و متاسفانه هم اینک فرودگاه مهرآباد شرایط نامطلوبی را برای مردم منطقه ایجاد کرده که باید طرح اساسی در این خصوص اتخاذ شود.

وی گفت: قبل از انقلاب این تفکر بود که فرودگاه مهرآباد مستقل شود و هم اینک فرصت آن رسیده است که این طرح اجرایی شود و در واقع فرودگاه مهرآباد به یک فضای سبز و شهری تبدیل شود.

شهردار منطقه ۲۱ ادامه داد: طبق آمار پرواز در فرودگاه مهرآباد دو برابر فرودگاه امام خمینی است که باید این موضوع معکوس شود ضمن اینکه در برخی مواقع قطعات هواپیمایی از بالای سر به سر مردم و خودروها اصابت می‌کند که احتمال دارد شهروندان به همین خاطر جان خود را از دست بدهند.

وی اظهار امیدواری کرد باتوجه به حمایت شهردار تهران و شورای شهر موضوع انتقال طرح فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام در دستور کار مسئولان هواپیمایی قرار گیرد.

سلیم گفت: فرودگاه مهرآباد به دلیل موقعیت خوبی که دارد از نظر اقتصادی می‌تواند درآمد خوبی برای مسئولان فرودگاه داشته باشد و می‌تواند با تغییر کاربری به یک بوستان درآمدزایی ایجاد کند.

شهردار منطقه 21 تصریح کرد: سال گذشته و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان فرودگاه 150 هزار درخت در این محدوده کاشته شد و برخی از این درخت‌ها، درختان مثمر بودند.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در منطقه ۲۱ در یک سال گذشته صورت گرفته است، درختکاری در زمین‌های بایر بوده است.

سلیم گفت: شهرداری منطقه ۲۱ از یک سال گذشته زمین‌های بایر و بی‌دفاع را و همچنین زمین‌هایی که به صورت غیرقانونی در تصرف افراد دیگری درآمده بود و در نهایت درختکاری را در آن مناطق آغاز کرد و یکسال و نیم گذشته ۲۵۰ هکتار به سرانه فضای سبز منطقه اضافه شده و هم اینک فضای سبز آن ۵۰۰ هکتار است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات منطقه ۲۱ و با توجه به استقرار فرودگاه از صنایع و کارخانجات، ترافیک‌های سنگین در این منطقه است که در یکسال و نیم گذشته به دلیل این مشکلات 5 پل به بهره‌برداری رسید و هم زمان با نصب این پل‌ها، پل‌های عابر پیاده نیز به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار منطقه ۲۱ تصریح کرد: در یک سال گذشته ۵۰۰ هزار درخت در منطقه ۲۱ کاشته شده و این امر در نوع خود بی‌سابقه است.

وی از تکمیل پروژه کاروانسرای سنگین یک و دو تا پایان سال خبر داد و گفت: صد در صد این پروژه به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود مراحل بعدی تا پایان سال انجام شود.

شهردار منطقه ۲۱ از اجرای یک طرح منحصر به فرد در منطقه خبر داد و گفت: قرار است بزرگراه شهید باکری امتداد پیدا کند و از طریق اتوبان شهید فهمیده متصل به بزرگراه فتح و در نهایت به آزادگان متصل شود. وی طول این بزرگراه را ۶ کیلومتر دانست و گفت: تا سال آینده این بزرگراه تکمیل خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    19 1
    جالبه وجود اینمه کارخونه ی بزرگ در محدوده ی شهری قابل توجیهه اونم برای شهری مثه تهران با آلودگی و بحران آب و جمعیت
    • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      5 1
      به نظرم خراب كردن ساختمن هايي كه غير مجاز در ان محدوده ساخته شده،بسيار كم هزينه تر از جابجايي مهر اباد هست
  • بی نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
    7 7
    با این وجود مهرآباد باید منتقل بشه و نمایندگان مردم باید این قضیه رو پیگیری میکردند تا الان. جان آدمها در میانه
    • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      6 3
      عزيزم تو كه اونجا ساكن شدي ،مي دونستي كه فرودگاه اونجاست،در ضمن نميشه كه به خاطر اين كلي خرج رو دست دولت گذاشت،در ضمن 12 ميليون نفر كه بخواند يك سفر داخلي برند نمي تونند كه اين همه راه را تا فرودگاه امام برند،اين كه ديگه به صرفه نيست،در ضمن اين شامل ديگر عزيزان كه از شهرستان هم مياند ميشه،
    • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      8 2
      ببخشيد اتوبان تهران قم همين طوريش كلي ترافيك داره كه با انتقال پرواز هاي داخلي به فرودگاه امام ترافيكش خيلي بيشتر هم ميشه،در ضمن با يك برف اون اتوبان بسته ميشه،اون وقت تكليف مردم كه مي خواند برند چي ميشه؟ شما خودت اشتباه كردي ،ما كه نبايد تاوان بديم
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      3 6
      اون منطقه بيشتر كار خانه هست و تعداد واحد هاي مسكوني به نسبت كمه،12 ميليون تهراني و كلي شهرستاني كه مياند تهران كه نبايد تاوان اشتباه شما را بدند،شما كلا 50 هزار نفر هم نميشيد
    • بی نام IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      3 4
      فرود گاه نظامي بايد همونجا باشه كه در مواقع اضطراري دسترسي به آن اسان باشه،نميشه كه امنيت كشور را به خاطر شما به خطر انداخت و فرودگاه را تعطيل كرد
    • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      6 3
      اگر خداي نكرده بلاياي طبيعي مثل زلزله رخ بده،فرودگاه بايد در نزديك تهران باشه كه امداد رساني سريع صورت بگيره،نميشه كه كاميون ها را وسط بيابون بار بزنند و تا تهران برسونند و هم چنين مجرو ح ها را تهران سوار كنند و تا اون فرود گاه ببرند
  • ali A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    27 1
    مسئولين فني فرودگاه و همچنين هواپيمايي كشوري در خصوص اين ادعاي شهردار محترم لطفا پاسخگو باشند: ضمن اینکه در برخی مواقع قطعات هواپیمایی از بالای سر به سر مردم و خودروها اصابت می‌کند...