۰ نفر
۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۳

از این پس کسانی که در سیرالئون مبتلایان به ابولا را پنهان کنند، زندانی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،ساحل عاج هم برای کنترل این اپیدمی مرزهای خود با لیبریا و گینه را بسته است. شمار قربانیان ابولا تاکنون به ۱۴۲۷ تن رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که شمار واقعی مبتلایان به اپیدمی ابولا بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است، زیرا بسیاری از خانواده‌ها اعضای مبتلای خود را پنهان می‌کنند.

بسیاری از شهروندان کشورهای آفریقا هراس دارند که در صورت مراجعه به بیمارستان‌ها و مشخص شدن ابتلای آنها به ویروس ابولا، مسئولان بهداشتی آنها را از اجتماع و افراد خانواده‌شان جدا کنند.

برای جلوگیری از پنهان کردن افراد مبتلا به ابولا دولت سیرالئون روز شنبه (۱ شهریور / ۲۳ اوت) اعلام کرد که چنین اقدامی از نظر قانونی ممنوع است.  پارلمان سیرالئون روز شنبه قانونی را تصویب کرد که بر مبنای آن کسانی که افراد مبتلا به اپیدمی ابولا را مخفی کنند تا دو سال به زندان خواهند افتاد.

متخصصان اعلام کرده‌اند که تاکنون بهترین راه مبارزه با این اپیدمی جدا کردن هر چه سریع‌تر بیمار و مداوای او در قرنطینه است.

ساحل عاج بیم آن دارد که اپیدمی "اِبولا" به این کشور راه یافته و قربانی بگیرد. به همین دلیل این کشور مرزهای خود را با کشورهای لیبریا و گینه بست. در دو کشور لیبریا و گینه در غرب آفریقا ویروس ابولا بسیاری را مبتلا کرده است.

منبع :دویچه وله

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =