۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱

آخرین گزارشهای رسیده از عراق از نبرد سنگین نیروهای پیشمرگ کرد و ارتش این کشور برای باز پس گرفتن جلولا و سعدیه از دست شبه نظامیان گروه افراطی موسوم به “دولت اسلامی” حکایت دارد.این حمله با پشتیبانی نیروی هوایی آمریکا صورت می گیرد.

 

 


به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری یورونیوز، ضد حمله نیروهای پیشمرگ کرد و ارتش عراق علیه این شبه نظامیان اسلامگرا چند روز پس از باز پس گیری و تامین امنیت سد استراتژیک موصل صورت می گیرد. این حمله نیز با کمک با نیروهای آمریکایی صورت گرفت و نیروهای پیشمرگ همچنان کنترل آن را در دست دارند.

گزارش دیگری نیز از یک حمله مرگبار به مسجدی در بعقوبه واقع در شمال شرق بغداد حکایت دارد.

بنابه گفته برخی منابع امنیتی، شبه نظامیان شیعه با ورود به این مسجد متعلق به اهل سنت، بر روی نمازگزاران آتش گشودند که بر اثر آن حداقل 68 نفر کشته شدند.

گزارش دیگری هم از اربیل، مرکز کردستان عراق حاکی است که مردم غیرنظامی برای دفاع از خود در مقابل حملات تلافی جویانه احتمالی گروه “دولت اسلامی” مبادرت به خرید اسلحه از جمله سلاحهای خودکار و کلاشنیکوف می کنند.

بنابر این گزارش در حالی که قبل از جنگ اخیر هر قبضه تفنگ، سیصد دلار آمریکا به فروش می رسید، قیمت آن اکنون با ده برابر افزایش به سه هزار دلار رسیده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    1 0
    یعنی الان بگیم «درود بر آمریکا؟»
  • بهلول IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    1 1
    گروه افراطی بارکش
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    2 0
    بابا این چه کاریه تسلیت