امینه محمد وزیر امور خارجه و تجارت بین الملل کنیا با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، ابتکار در این دیدار که عصر چهارشنبه 29 مردادماه برگزار شد ، با ارائه گزارشی کوتاه از وضعیت حال حاضر محیط زیست ایران و موضوع حمایت های ایران از حفظ گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی، همکاری دو کشور به ویژه انتقال تجربیات در زمینه محیط زیست را بسیار ارزنده دانستند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: امروز محیط زیست موضوعی جهانی است و اتفاقات مثبت و منفی آن نیز تأثیری جهانی دارد و از همین رو تمامی کشورها باید در حفظ محیط زیست با یکدیگر متحد شوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به بیان شرحی از وضعیت فرسایش خاک و مراتع، همچنین تخریب محیط زیست در ایران، گفت: به واسطه نگاه مثبت و حمایتی رئیس جمهور یازدهم و اعضای هیأت دولت به موضوع محیط زیست ایران، امیدواری های بسیاری برای تغییر شاخص های این حوزه وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به نامه خود به دبیرکل سازمان ملل و ابراز نگرانی در خصوص وضعیت محیط زیست غزه، اعلام کرد: در این نامه خواستار حمایت فوری از وضعیت محیط زیست غزه که تهدید سلامت مردم غزه را در پی دارد، شدم.

ابتکار با انتقاد از برحی کشورهای مسلمان منطقه و بی تفاوتی آن ها به موضوع غزه، گفت: شرایط مردم مظلوم و بی دفاع غزه، قبل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و بی تفاوتی برخی کشورهای مسلمان نسبت به این موضوع، غیرقابل قبول است.

امینه محمد وزیر امورخارجه و تجارت بین الملل کنیا نیز با ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست کشور خود، خواستار همکاری بیشتر دو کشور در این حوزه شد.

محمد اظهار داشت: ایران دارای تجربیات ارزشمندی در این حوزه است که می تواند در حل معضلات محیط زیستی کنیا موثر باشد.
بنا براین گزارش، در پایان این دیدار، دو طرف با اهدای هدایایی به یکدیگر، خواستار تحکیم دوستی دو کشور شدند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
    2 0
    خانم ابتکار از فاجعه آتش سوزی حوض های قطران ذوب آهن اصفهان چه خبر؟؟ میدونید اگر باد نیامده بود چند هزار نفر در اصفهان میمردن؟ زاینده رود؟ جنگل گلستان؟ یکم بجای نقش سلبریتی بازی کردن فکر مسائل کشور باش.