معاون درمان اولویت وزارت بهداشت در سال جاری را حل دو معضل دارو و مشکلات حوزه درمان دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از  پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛ دکتر محمد  آقاجانی گفت: با برقراری این آرامش زمینه ای فراهم شد تا وزارت بهداشت بتواند در ادامه طرح تحول، اقدامات زیربنایی و عمده دیگری را نیز انجام دهد.

معاون وزیر بهداشت با یادآوری توجه ویژه وزارت بهداشت به امر پیشگیری و بهداشت در کشور گفت: امیدواریم با حساسیت و تاکید وزارت بهداشت بتوانیم حرکت متوازن و همه جانبه ای را در حوزه وزارت بهداشت در مقوله بهداشت، پیشگیری و درمان و نیز در حوزه دارو، آموزش و پژوهش شاهد باشیم.

 آقاجانی با بیان این که در حال حاضر در فاز سوم طرح تحول نظام سلامت قرار داریم، یادآور شد: فاز نخست طرح تحول نظام سلامت از اول آبان ماه 92 طی شش ماه کار مطالعاتی و تدوین برنامه آغاز شد، از 15 اردیبهشت ماه نیز به تدریج برنامه های طرح تحول کلید خورد، سه ماه فاز استقرار این برنامه به طول انجامید و از 15 اردیبهشت ماه رسما فاز سوم یعنی پایش، ارزیابی و نظارت برنامه ها آغاز شده است.

به گفته وی در فاز سوم چندین اتفاق خواهد افتاد؛ حضور همکاران و بازرسان دبیرخانه ستاد تحول در دانشگاه ها و بیمارستان های سراسر کشور از جمله این اقدامات است همچنین طرح تحول در دو استان مرکزی و آذربایجان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است و سایر استان ها نیز به تدریج مورد بررسی قرار می گیرند.

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: در مرکز ملی تحقیقات سلامت نیز تدوین شاخص های طرح تحول نظام سلامت آغاز شده است و در هفته دولت اولین گزارش در باب شاخص های ملی این طرح اعلام خواهد شد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =