اشپیگل آلمان روز یکشنبه در خبری به نقل از منبع نزدیک به دولت این کشور اعلام کرد آماده است از مداخله نظامی در عراق با نظارت سازمان ملل متحد حمایت کند.

 

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر، نشریه آلمانی تصریح کرد :«دولت فدرال از اعزام نیروهای بین المللی به شمال عراق استقبال و حمایت خواهد کرد. قطعا شرط اصلی در این خصوص، تصمیم و اقدام از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد است.»
شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه جمعه قطعنامه ای در خصوص مقابله با نیروهای داعش در عراق صادر کرد با این حال اجازه مداخله نظامی صادر نکرد. فرضیه محتمل در این زمینه، مقاومت روسیه و چین در خصوص چنین قطعنامه ای است.
قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، که اندکی پس از کناره گیری نوری مالکی از قدرت به تصویب رسید،خلع سلاح و انحلال فوری دولت اسلامی (داعش)، جبهه النصره در سوریه و دیگر تشکیلات وابسته به القاعده را خواستار شده است.
همچنین فرانک والتر اشتانمایر وزیر امور خارجه آلمان مخالفت خود را با تشکیل کشور مستقل کردستان در شمال عراق اعلام کرد.
وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه بیلد ام زونتاگ گفت :«دولت مستقل کرد منطقه را بیشتر بی ثبات و تنش های جدیدی با دیگر مناطق از جمله با عراق ایجاد می کند.» وی ابراز امیدواری کرد بتوان وحدت عراق را حفظ کرد.
منطقه کردستان عراق در حال حاضر نیز خودمختار است و نیروهای این منطقه تنها مانع بر سر راه پیشروی داعش در عراق هستند. مسعود بارزانی رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق از اروپایی ها خواست برای مبارزه با تروریست های دولت اسلامی (داعش) ، « تسلیحات سنگین» در اختیار نیروهای کرد قرار دهند.

تصاویر از رویترز

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =