هیاتی از جمعیت تجار مسلمان ترکیه (موسیاد) ضمن دیدار با معاون اتاق ایران در امور بین الملل بر توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید کردند.

گروه اقتصادی: هیاتی از جمعیت تجار مسلمان ترکیه (موسیاد) ضمن دیدار با معاون اتاق ایران در امور بین الملل بر توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور تاکید کردند.

«مهدی فاخری» معاون اتاق ایران در امور بین الملل در این دیدار با اشاره به حضور 5 هیات تجاری از ترکیه در اتاق ایران ظرف 10 ماهه گذشته، گفت: روابط تجاری با ترکیه برای بخش خصوصی ایران حایز اهمیت بوده و کشور ترکیه ظرف 3 سال گذشته به یکی از شرکای اصلی تجاری ایران تبدیل شده است.

 وی با اشاره به عزم دولت و بخش خصوصی دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی تا مرز 20 میلیارد دلار از اعزام هیات تجاری ایران به ترکیه در 7 اسفند ماه امسال خبرداد.

 فاخری با تاکید بر تسهیل روند حمل و نقل کالا میان ایران و ترکیه گفت: در دیدارهای رسمی گذشته رئیس اتاق ایران پیشنهاد تشکیل شرکت مشترک حمل و نقل را میان دو کشور مطرح کرد و طرف ایرانی در این باره پیش قدم شده و شرکتی را به ثبت رسانده است.

وی در ادامه خواستار همکاری بیشتر طرف ترکیه ای برای تشکیل شرکت مشترک حمل و نقل میان دو کشور شد و تصریح کرد: اگر این شرکت افتتاح شود کل کالاهایی که از اروپا و خلیج فارس حمل می شوند از این مسیر عبور خواهند کرد.

معاون امور بین الملل اتاق ایران با تاکید بر اراده سیاسی دو ملت به عنوان پشتوانه منافع اقتصادی ایران و ترکیه یادآور شد: به دلیل مسایل موجود و بحث تحریم ها، رابطه تجاری بخش خصوصی ایران و ترکیه دچار مشکلاتی شده و امید است که با همکاری دولت ترکیه و موسیاد، موانع روابط بانکی دو کشور حل شود.

«خداورد چاکری» رئیس جمعیت تجار مسلمان ترکیه (موسیاد) نیز با اشاره به مشترکات فرهنگی و دینی دو کشور به عنوان پشتوانه های روابط تجاری گفت: ایران و ترکیه دو دولت ولی یک ملت هستند، تاریخ روابط ایران و ترکیه طولانی است و مردم نیز از توسعه روابط اقتصادی استقبال می کنند.

وی با تاکید بر تولید کالاهایی با استانداردهای جهانی تصریح کرد: اگر کالاهایی که تولید می کنیم با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی باشد، به نسل های بعد از خود خدمت کرده ایم.

«رحیم صادقیان» رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه نیز در این دیدار خواستار اتحاد کشورهای منطقه برای عبور از بحران مالی شد.

وی با تاکید بر توسعه سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور یادآور شد: دولت ایران قوی است و سرمایه گذاری های خارجی را تضمین می کند و علاوه بر آن صاحبان صنایع نیز قدرت و تخصص های لازم را برای انجام سرمایه گذاری های مشترک با طرف های ترکیه ای دارند.

صادقیان با اشاره به انجام ماهانه 100 پرواز بین ایران و ترکیه گفت: ایران و ترکیه دو کشور دوست و برادر هستند و اتاق های بازرگانی سراسر کشور آمادگی دارند که با تجار ترکیه ای همکاری کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =