روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

این روزها اگر نگاهی به آگهی‌های فروش خودرو انداخته باشید، متوجه تبلیغات خودروهایی می‌شوید که اگرچه نام کشورهای طراح آنها ذکر شده است، اما عرضه‌کنندگان خودروهای موردنظر (خودروسازان و واردکنندگان)، از اعلام نام شرکت‌های مادر (تولیدکننده) خودداری کرده‌اند.
در این آگهی‌ها، عرضه‌کنندگان مشخص کرده‌اند که خودرو وارداتی شان چه مشخصات فنی دارد و توسط مهندسان کدام کشور طراحی شده است (مثلا ایتالیایی و آلمانی)، حال آنکه نه نام شرکت تولیدکننده آنها ذکر شده و نه حتی کشور مبدا.
با این شرایط، باید از خودروسازان و واردکنندگان پرسید که دلیل آشکار نکردن نام تولیدکنندگان خودروهایشان چیست و آنها چرا از منتشر کردن نام و نشان شرکت و کشور مبدا این خودروها ابا دارند؟
به اعتقاد کارشناسان، این موضوع یک دلیل بیشتر نمی‌تواند داشته باشد و آن، ترس خودروسازان و واردکنندگان از اعلام نام شرکت‌های مادر یا کشور مبدا، به دلیل گمنام بودن آنها است.
در واقع چون این شرکت‌ها گمنام بوده و در دنیای خودروسازی مقام و رتبه‌ای ندارند، خودروسازان و واردکنندگان از بردن نام آنها واهمه دارند؛ چراکه تصور می‌کنند شاید توفیقی در فروش محصولات وارداتی شان کسب نکنند. به‌عبارت بهتر، آنها بیم این را دارند که اگر نام شرکت‌های مادر را آشکار کنند، مشتریان استقبال چندانی از خودروهای وارد شده به عمل نیاورند. کارشناسان بر این باورند که بیشتر خودروهایی که هم‌اکنون بدون ذکر نام تولیدکننده‌شان، وارد ایران شده‌اند، چینی بوده و به شرکت‌های درجه چندم این کشور تعلق دارند و این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند وجهه و برچسب خوبی برای خودروهای موردنظر باشد و قطعا در فروش آنها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 370329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    98 0
    نام کارخونه هایی که با سلامتی مردم بازی می شه رو نمی گن پالم اونوقت شما انتظار داری این رو بگن؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    90 19
    دوست عزیز الان همه میدونن اکثر وسایلی که تو بازار هست چینی و خودرو هم از این موارد هست و نیازی به نگرانی بیش از حد نداره چون از محصولات دو خودرو ساز وطنی بهتره
    • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
      12 3
      متاسفانه بهتر نیست
  • امیر IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    55 1
    حالا مثلا فکر کردی اگه اعلام کنن دیگه کسی نمیخره ؟؟ توی خیابونو نگاه کن از هر 10 تا ماشین 5 تا چینی میبینی . جالیترش اینکه همشونم شبیه به هم هستن فقط یک آرم اون پشت داره که عوض میشه .
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    57 2
    خدایا..... کارمان به کجا رسیده همین اتومبیل های دست چندم بی کیفیت چینی را به چه قیمت هایی می خریم
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    41 0
    مثل بعضی شرکت ها ی تولید و مونتاژ خودرو که فقط آرم ماشین رو با آرم شرکت خودوشون عوض میکنن
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    10 0
    با قیمت فرغون از چین خودرو وارد میکنند بعد به دلیل عدم رقابت در ایران با قیمت بنز میفروشند
  • حميد A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    6 0
    چين جنس خوب هم داره. منتها آقايون وارد كننده آشغال ترينش رو وارد كشور ميكنند. در ثانى تو كشورهاى پيشرفته هم اين مساله واين و اين معضل هست. چه رسد به ما كه فرهنگمون ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، اصلاً بخخريد اقا خيلى هم خوفه مگه چينيها آهدم نيستنند. آدم هستند ولى انسان نيستند. هنوز در مرحله تكامل هستند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    9 0
    خداییش در مورد بازار خودرو همه ی مردم رای و نظری یکسان دارن و به هیچ جناح و گروهی هم مربوط نیس و اون اینکه چرا بازار انحصاریه و چرا تعرفه ها برداشته نمیشه ولی تابحال هیچ واکنشی به این خواسته ی مردم از طرف مسئولین داده نشده
  • کیومرث IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    9 0
    واقعا چرا مثلا در اوکراین با حقوق یک ماه و نیم‌شون می‌تونن یه اتومبیل صفر بخرن اما توی ایران با حقوق 25 ماه؟ اونم پراید چرا چرا چرا چرا؟ آخه مگه ما چه گناهی کردیم؟
  • بابک IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    2 0
    چینیا جنسای درجه ی یکشون عالیه واسه همینه که آمریکا و اروپا تو کشورشون جنساشون بیشتر چینیه و درجه یک البته،ولی به قول قدیمیا هرچقدر پول بدی همونقدر آَش میخوری ایران به اندازه ای پول میده که جنس آشغال چینی نصیبش میشه،به قول اون دوستمون به قیمت فرغون جنس وارد میکنن به قیمت مثلا بنز میفروشن،جنسای درجه یک چین الان تو اروپا و آمریکا صادر میشه و جنسای درجه دو اون به کشورایی مثله مصر،امارات،ترکیه و عربستان صادر میشه و جنسای درجه دو به پایینش میاد واسه کشورایی مثله پاکستان،ایران،افغانستان،یمن،تاجیکستان و این دسته از کشورا