نسیم نوشت:

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی گفت: برای گسترش دانش و توانمندی اعمال پیوند اعضا در کشور نیازمند بیمارستان‌های هزار تختخوابه ویژه پیوند هستیم.

وزیر بهداشت افزود: مشوق‌هایی در وزارت بهداشت برای راه‌اندازی این‌گونه بیمارستان‌ها تعیین شده و صندوق توسعه ملی نیز برای حمایت از طرح‌های بیمارستانی اعلام آمادگی کرده است.

سیدحسن هاشمی در جلسه شورای عالی پیوند افزود: مشوق‌هایی در وزارت بهداشت برای راه‌اندازی بیمارستان‌های بزرگ ۸۰۰ و هزار تختخوابی تعیین شده و صندوق توسعه ملی هم اعلام آمادگی کرده است تا از طرح‌های بیمارستانی حمایت کند.

وی اضافه کرد: می‌توانیم با عرضه هتلینگ با کیفیت، بیمارستان‌هایی بین‌المللی ویژه پیوند راه‌اندازی کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور گفت: از این پس در حوزه پیوند اعضا ما از نظر آموزشی به کشورهای همسایه و منطقه و حتی دیگر کشورهای جهان کمک می‌کنیم چنان که هم‌اکنون نیز متخصصانی از کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی در بیمارستان‌های دانشگاهی کشور در حال آموزش این جراحی‌ها هستند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که بیماران خارجی که با آوردن دهنده عضو در این مدت در فهرست پیوند در کشور قرار گرفته‌اند، چه می‌شوند؟ افزود: قرار است تا اول مهر به این افراد اجازه داده شود تا کارشان انجام گیرد و از اول مهر دیگر هیچ موردی از پیوند به اتباع غیرایرانی در کشور انجام نشود.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =