نسیم نوشت:

پلیس فتا نسبت به هک تلویزیون‌های هوشمند هشدار داد.

معاون پلیس فتا گفت: تلویزیون‌های هوشمند همان رایانه‌های شخصی‌اند با صفحه نمایشگر بزرگتر؛ این Smart TVها مانند رایانه‌ها در خطر آلودگی به انواع ویرو‌س‌ها و تروجان‌ها هستند و امکان هک شدن توسط سودجویان فضای سایبری را دارند.

سرهنگ علی نیک‌نفس گفت: با توجه به روند افزایشی استفاده از تلویزیون‌های هوشمند و قابلیت دریافت و ارسال اطلاعات، بعد از تلفن‌های همراه هوشمند، این نوع تلویزیون‌ها هدف بعدی ویروس‌ها و هکرهای رایانه‌ای هستند.

وی افزود : اتصال Smart TV به اینترنت این امکان را به ویروس‌های کامپیوتری می‌دهد تا به محض دانلود یک برنامه از اینترنت خود را به سیستم ما دعوت کنند و میهمانانی ناخوانده باشند؛ میهمانی که هدفی جز آلوده‌سازی و سرقت اطلاعات ندارد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه هر سال چندین میلیون‌ حمله به سیستم عامل ویندوز، هزاران حمله به سیستم عامل‌های تلفن‌های هوشمند (اندروید، ios و...) صورت می‌گیرد، بیان کرد: تلویزیون‌های هوشمند نیز دارای سیستم عامل اندروید و چیپ‌ست‌های حافظه و امکان اتصال به اینترنت هستند؛ پس از این حمله در امان نیستند که در نهایت کاربران و استفاده کنندگان از این تلویزیون‌ها مجبور خواهند شد نرم افزارهای آنتی‌ویروس بیشتری خریداری کنند تا با خطر حمله سایبری مقابله کنند.

نیک‌نفس افزود: دسترسی به دوربین و میکروفن‌های داخلی این تلویزیون‌ها باعث می‌شود که هکرها برای دیدن و شنیدن هر آنچه در زندگی شما اتفاق می‌افتد کار چندان سختی نداشته باشند؛ آن‌ها با ارسال بدافزاری در جهت دسترسی به "root" این تلویزیون‌ها، کنترل دوربین و میکروفن دستگاه را بدست آورده و فایل‌های ذخیره شده در دستگاه را به سرقت می‌برند.

وی ضمن بیان این مطلب با اشاره به اینکه احتمال چنین آسیب‌پذیری‌هایی با افزایش تعداد مشتریان دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به حسگر، دوربین و میکروفن نگران‌کننده است، اظهار کرد: آنچه اهمیت دارد استفاده از آنتی ویروس‌های مناسب و اورجینال و بالا بردن دانش مشتری نسبت به چنین دستگاهی است که خریداری می‌کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =