ایرنا نوشت:

شهیندخت مولاوردی رییس مرکز مشارکت امور زنان ریاست جمهوری گفت: تبدیل توده فاقد مسوولیت اجتماعی به شهروندی که دارای حق مشارکت است از کارویژه اصلی جامعه مدنی است.

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش ملی سازمان‌های مردم‌نهاد که در سالن وزارت کشور در حال برگزاری است گفت: تقارن این همایش را با سالروز استقرار دولت یازدهم به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم این امر موید اراده دولت در تحقق وعده‌هایش به مردم باشد.

وی ادامه داد: تحولات روز افزون در عرصه‌های مختلف و اداره و مدیریت کشورها چالش‌های فراوانی برای شهروندان ایجاد می‌کند که هیچ دولتی ولو توانمند به تنهایی قادر به حل آن نیست و در این زمینه بخش‌هایی مانند دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی باید برای رسیدن به توسعه به هم کمک کنند.

مولاوردی ادامه داد: تبدیل توده فاقد مسوولیت اجتماعی به شهروندی که دارای حق مشارکت است از کارویژه اصلی جامعه مدنی است.

وی افزود: مهمترین کارویژه سازمان‌های مردم نهاد پرورش افراد جامعه با روحیه دموکراتیک است، برای گذار از جامعه مدنی ضعیف به قوی و شاداب و توسعه گرا نیازمند الزاماتی از جمله تقویت سازمان‌های مردمی از طریق واگذاری بخشی از اختیارات دولت به آن‌ها هستیم.

مولاوردی در ادامه گفت: در حوزه زنان باید به این نکته توجه شود که زنان نیز مانند مردان تحت تاثیر چالش‌هایی هستند که ناشی از تحولات اقتصادی و سیاسی است؛ بنابر این ضروری است که در فرایند تصمیم‌گیری‌ها با تمام توان درگیر شوند.

وی ادامه داد: قدرت کشورها درگرو قدرت تشکل‌یافتگی سرمایه انسانی است که این مهم را جامعه مدنی بر عهده دارد.

 

45503

کد خبر 369909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =