نماینده کرمان: روز استیضاح وزیر علوم مستنداتی ارائه می شود/ استیضاح به صلاح جامعه علمی نیست

نماینده مردم کرمان از مخالفان استیضاح وزیر علوم است و معتقد است که نحوه پاسخگویی وزیر روند جلسه استیضاح را مشخص می کند.

زهرا تالانی: با اعلام وصول سرح استیضاح وزیر علوم از سوی هیات رییسه مجلس، رضا فرجی دانا نخستین وزیر دولت یازدهم است که استیضاح می شود. از مدتها پیش مخالفان دلایلی مانند عدم پذیرش و سرگردانی پذیرفته شدگان قانونی بورسیه های تحصیلات تکمیلی و اعزام گروههای سیاسی به دانشگاهها را اعلام می کنند.

در همین زمینه با حسین امیری نماینده مردم کرمان گفت وگویی را انجام داده ایم که می خوانید:


همانطور که اطلاع دارید استیضاح وزیر علوم جدی شد و الان مخالفان درخواست خود را به هیات رئیسه دادند. شما این استیضاح را چطور ارزیابی می کنید؟

دلایلی که مخالفان آقای فرجی دانا اعلام می کنند مربوط به نحوه انتخاب مدیران واحدهای آموزشی و معاونان اوست درحالیکه به نظر من باید به وزیر اعتماد کرد چون او هم طبق قانون وظایفی دارد. در این شرایط که تقریبا یک ماه مانده به بازگشایی دانشگاه ها الان نباید جو دانشگاه ها را نا آرام کرد. اما ار جهتی هم خوب است چون وزیر در جلسه استیضاح می تواند دفاعیات خود را مطرح کند و بسیاری از ابهاماتی که وجود دارد رفع می شود.


یعنی شما معتقدید که این استیضاح به نفع آقای فرجی دانا است؟

در کل الان زمان استیضاح نیست و به صلاح جامعه علمی ما نیست چون باید برای یک سال تحصیلی در دانشگاه ها برنامه ریزی شود اما قطعا وزیر علوم هم ازعملکرد خود در این یک سال دفاعیاتی دارد که باید گفته شود.


فکر می کنید جلسه استیضاح چگونه پیش رود؟

این را باید آقای فرجی دانا با پاسخ هایی که می دهد مشخص کند. به هرحال نمایندگان مخالف باید توجه داشته باشند که اگر وزیر رای نیاورد تا انتخاب وزیر بعدی مدتی طول می کشد و این به نفع جامعه علمی و دانشگاه های کشور که الان تا حدودی آرامش پیدا کردند اصلا نیست.


البته برخی نمایندگان اعلام کردند که در این جلسه ممکن است مستندات مربوط به پرونده بورسیه دانشجویان غیرقانونی هم مطرح شود که نام برخی نمایندگان هم در آن است.

من از این موضوع اطلاع ندارم اما به هرحال در روز استیضاح مستنداتی ارائه می شود و ممکن است حقایقی هم عنوان شود که به نظرم الان که مردم نیاز به آرامش دارند اصلا به صلاح نیست.


۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    191 7
    با همت مردم کرمان به امید خدا دور بعد جایگاهی برای اقای زاهدی در مجلس نخواهد بود
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    78 3
    گیریم این جماعت که بعضی هاشون با کمتر از 10 هزار رای نماینده کلانشهر بزرگی مثل تهران با جمعیت چند میلیونی یدک می کشند دکتر فرجی دانا را از مسوولیت خود برکنار کنند عموم دانشجویان فهیم ایران زمین آرزوی ادامه مسیر کنونی را داریم چه دکتر فرجی دانا باشد چه نباشد روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    53 2
    پسر و داماد یکی از اشخاصی که جزء اصلی استیضاح کنندگان است شامل همین بورسیه ها بوده که دستشون رو شده ، این آقا توی دولت قبلی وزیر بوده ، حالا میخوان تلافی کنند
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    48 1
    اتفاقا بهتر است هرچه زودتر تکلیف این موضوع مشخص شود و حقایق معلوم گردد و متخلفین احتمالی معرفی شوند.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    34 1
    نکته جالب این است که بسیاری از نمایندگان استان کرمان این استیضاح را امضا کرده اند: موسی غضنفرآبادی نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر، محمدرضا امیری نماینده کهنوج،حسین آذین نماینده رفسنجان و انار،علیرضا منظری توکلی نماینده بافت و رابر طرح استیضاح رو امضا کردند. البته آقای زاهدی هم که به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان است ولی طرح استیضاح رو امضا نکرده ولی همه میدونن ایشون پشت ماجرا هست. نمایندگان استان گلستان :سلیمان عباسی نماینده گنبد کاووس،محمد جواد نظری مهر نماینده کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان،سید علی طاهری نماینده گرگان، و یا نمایندگان استان همدان: عطاءالله سلطانی صبور نماینده رزن،احمد آرایی نژاد نماینده ملایر،ابراهیم کارخانه نماینده همدان، جالب نیست؟ا
    • حاجی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      9 2
      شک نکنید این 3 تن از نمایندگان استان گلستان دور بعد رای نمی آورند
  • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    0 20
    1دولت قبلی کار انقلابی کرد که عمده بورسیه ها را به جای خارج فرستادن و خرج ارز فراوان، در دانشگاه های داخل مجوز اخذ پذیرش داد. 2کسانی که امروز مسئولیت های دانشگاه ها را بدست گرفته اند بطور کلی مخالف آزمون بودند و به پذیرش دانشجوی دکتری با اختیار تام فردی معتقد بودند. حال چه شده طرفدار پر و پا قرص آزمون شده اند؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    12 0
    فرجی داناکارهای زیادی برای وزارت ودانشگاه هاانجام داده است. روندرشد علمی هم چیزی است که نتیجه آن نیازبه زمان ‏طولانی دارد زیرا تحقیق و تهیه مقاله و ارسال به مجلات و گرفتن پذیرش مقاله نیاز به زمان بسیار طولانی دارد. در دانشگاه ‏الان آرامش نسبی حاکم هست. همه کارهای مثبت وزیر به کنار و به روز کردن سایت وزارت که در در دوره قبلی خاک ‏میخورد و با سرعت بسیار پایین باز میشد و آپلود کردن همه قوانین و شفاف کردن خیلی مسائل بر روی سایت وزارت خود ‏از اقدامات مثبت ایشان است. اینهاهمه یعنی برنامه و هدف برای آموزش عالی. جای افسوس داره که واقعا در این میان شایسته سالاری در حال فداشدن است. برخی ازامضاکنندگان استیضاح معمولا در هنگام رای گیری ها و اظهار نظر ها ممتنع هستند اما حالا چرا امضا کرده اند ‎خدا میداند.
  • ناشناس IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    4 0
    نحوه استخدام و بورس در دوره قبلي خيلي جالبه مثلا يكي ليسانس علوم تغذيه داره و كارشناسي ارشد زبان از دانشگاه آزاد ميشه استاد دانشگاه علم و صنعت از اين قبيل مسائل خيلي داريم كه دولت جديد جلوي بعضيهاشون رو گرفته كه خيليهاشون توسط نمايندگان محترم معرفي شدند.من نميدونم تو دوره قبلي كه وزير تو بلك ليست هم بوده و هزار تا خلاف داشته نمايندگان چرا هيچ حرفي نميزدند