حضور مشترک مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در مسجد مالکولم ایکس

پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

سیاهان و دیگر اقلیت های نژادی و مذهبی آمریکا از تبعیض و آزار رنج می بردند. با اینکه این سنت شوم هم اینک نیز با شدت و ضعف در برخی نقاط این کشور وجود دارد اما هنگان پنج دهه ابتدایی قرن بیستم را اوج فاجعه تبعیض نژادی دراین کشور می دانند.

به گزارش پایگاه خبری onislam، مالکولم ایکس بعنوان سیاهی که از بند خودپسندی و بی خدایی رها شد و به دامان اسلام پناه آورد و نیز در سایه اسلام به برترین نقاط اجتماعی رسید، همواره بعنوان یکی از نمادهای اتحاد نژادی در ایالات متحده آمریکا محسوب می شود.

مسجد این سیاه پرآوازه در منطقه سیاه پوست نشین هارلم نیز از روح بلند او عاری نیست. مسجد ایکس هم اکنون بعنوان یکی از مراکز زیست مشترک دینی بین ادیان مختلف توحیدی مطرح است و پذیرای بسیاری از موحدان از هر قوم و نژادی می باشد.

امام اسحاق الپاشا مدیر مسجد مالکولم ایکس می گوید این مکان بعنوان انگیزه ای قوی برای ما است تا با هموطنان خود از هر رنگ و نژادی و یا مذهبی به خوبی و در آرامش روزگار بگذرانیم. مسجد مالکولم شباز یا ایکس در سال 1956 تاسیس شده است. اکنون دهه هاست که این مسجد در خیابان 116 غربی بولوار مالکلوم ایکس پذیرای مردم است.

نکته جالب در مورد این مسجد این است که پذیرای مسیحیانی است که به دلیل خراب شدن کلیسایشان در نزدیکی های آن، برای دعا و نیایش به این مسجد مراجعه می کنند. تعدادی از یهودیان نیز بخش دیگری از مسجد ایکس را بعنوان محل تجمع و دعای خود انتخاب کرده اند.

مالکولم ایکس فعال سیاه‌پوست و مسلمان حقوق انسانی و مدافع حقوق آفریقای - آمریکایی‌ها بوده است. نام اصلی وی مالکوم لیتل است. بعد از پیوستن به گروه امةالاسلام، نام مالکوم ایکس را برگزید. و در طی سفر حج، نام اسلامی الحاج مالک الشباز را برخود نهاد. وی به دلیل مبارزاتش علیه تبعیض نژادی و همچنین زندگی پرماجرا و پر فراز و نشیبش مشهور است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =