84 درصد از جوانان مقیم بریتانیا (انگلیسی و غیر انگلیسی) در قفسه‌های کتابخانه خود بیش از 86 عنوان کتاب چاپی سنتی دارند و مردم همچنان علاقه‌مند به خواندن کتاب در هر دو فرمت سنتی و دیجیتال بوده و به‌طور متوسط روزانه 20 دقیقه کتاب (سنتی یا دیجیتال) می‌خوانند.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، آمار جدید نشان می‌دهد خوانندگان همچنان به کتاب‌های چاپی وفادار بوده و انگیزه برای جمع‌آوری کتاب‌های چاپی را در برابر کتاب‌های الکترونیکی/ e-book از دست نداده‌اند.

در آمار منتشره از سوی موسسه تحقیقاتی ofcom گروه سنی 55 الی 64 سال به‌طور متوسط 118 کتاب در قفسه‌های کتابخانه‌ای خوددارند و این در حالی است که گروه سنی 16 الی 24 سال فقط 12 کتاب دارند. در حالت مقایسه‌ای نیز ساکنان بریتانیا که 86 جلدکتاب چاپی در کتابخانه خوددارند، به‌طور متوسط 19 کتاب دیجیتال/ebook در اختیار داشته و مالکیت آن رادارند.

البته در مقایسه با سال 2005 که ساکنان این کشور 89 کتاب چاپی در ملکیت خود داشته‌اند، اندکی کاهش را مشاهده می‌کنیم. از طرف دیگر 93 درصد از جوانان انگلیسی کتاب چاپی و سنتی در کتابخانه خوددارند.

بیشترین کتب دیجیتال را گروه سنی 45 الی 54 سال با مالکیت متوسط 22 کتاب دارند و این در حالی است که گروه سنی 16 الی 24 سال‌با 12 کتاب دیجیتال کمترین مالکیت را در اختیاردارند.

لازم به یادآوری است که کتاب در این تحقیق به معنای رمان و کتاب‌های داستان نیست و پرسش‌شوندگان افراد خارجی و غیر خارجی مقیم بریتانیا هستند

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    37 2
    فکر کنم از نظر ادبیات انگلستان جز ده کشور او دنیا باشه ما هم در زمینه ادبیات رتبه خوبی داریم ولی در زمینه کتاب خوانی نه
    • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      2 0
      به نظرم بريتانيا و ايران از نظر منابع ادبي موجود حتي مي تونن جزو 5 كشور برتر دنيا باشن
  • مجی A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    36 3
    قسم ب 3 درصد جمعیت کتابخون...
    • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
      2 3
      جانم شاهین
  • یه ایلامی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    10 0
    من یه کتابخونه شخصی دارم تو خونه ...روزی نیست که دوستان و فامیل وخانواده مسخره م نکنن..به خدا بعضی از دوروبریام از مغولا در ضدیت با کتاب جلوترن
  • علی A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    0 2
    من امسال برای چندمین سال پیاپی به نمایشگاه کتاب رفتم. تنوع موضوعی کتاب پایین. قیمت ها بالا البته شاید برای من دانشجو . حذف بسیاری از کتبی که در زمینه علوم انسانی و سیاسی هست. نویسندگان داخلی هم که سالهاست رمان قوی و پر محتوایی منتشر نکرده اند همشون محتوایی مثل این سریال های ماهواره ای دارند. گذشت زمان امثال آل احمد و علوی و جمال زاده و چوبک و هدایت و ... اگر میخواهید مردم رو به سمت کتابخوونی جلب کنید یه فکری به حال محتوای علمی وادبی کتاب ها بکنید. وگرنه با این کاغذپاره ها کسی کتاب نمیخونه. چهارتا کتاب ترجمه هم که هست بسیار کیفیت ترجمه نازلی داره . رمانهای
  • بی نام A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    4 0
    لطفا تا می تونید از این خبرها بیشتر چاپ کنید، بلکه ما هم سر غیرت بیاییم و کتاب خواندن رو جزو برنامه روزانه زندگیمون قرار بدیم.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    2 0
    کتاب صوتی گوش کردن از کتاب خواندن همم بهتره. هرچی وقت مرده آدم در طول روز داره زنده می کنه... صفهای طولانی، مترو، تاکسی، ترافیک سنگین، اصلا متوجه نمیشی زمان چطور می گذره.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    6 0
    در سخنرانی چند سال پیش بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا در جمع کتاب دوستان و ناشرین کتاب شنیدم که می گفت در منزلش هرکجا که می تونسته قفسه کتاب ساخته و دیگه بیشتر از این جایی برای نگهداری کتاب نداره. نوشته که عاشق کتاب خواندن بوده و هست و بطور مثال، فقط زمانی که کاخ سفید رو ترک می کرده ،4000 جلد کتاب با خودش آورده منزل من کاری به سیاست هاش و اعمالش ندارم، اما یک شخصیت سیاسی، اعم از دولتی و پارلمانی باید چندین برابر افراد عادی مطالعه داشته باشه.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    6 0
    به امید روزی که تعداد بازدید کنندگان و کامنتهای مربوط به خبرهای کتابخوانی از ورزشی بیشتر بشه. مبلغ قرار داد فلان بازیکن به چه کار ما میاد آخه؟