تسنیم نوشت:

محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی درباره انتقاد به نحوه انتخاب سرپرست دانشگاه تهران براساس جهت‌گیری‌های سیاسی، گفت: فرآیند انتخاب یا انتصاب رئیس دانشگاه تهران فرآیند کاملا روشنی بود. از زمانی که آقای امید برای این امر به دانشگاه تهران آمدند و رفتند، این بحث به قدری رسانه‌ای شد که امکان یک جهت‌گیری سیاسی در آن وجود نداشت.

وی افزود: من فکر نمی‌کنم که بدنه دانشگاه تهران هم سیاسی تصمیم‌ بگیرند، چون مهمترین هدف برای آنها ارتقاء دانشگاه تهران و توسعه علم و فناوری است، لذا اینکه در دانشگاه تهران جهت‌گیری انتخاب، سیاسی بوده‌، نه چنین چیزی نبوده‌  و من رد می‌کنم.

سرپرست دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی درباره اینکه انتخاب شما سیاسی نبود، افزود: انتخاب خود من هم از یک فرآیند و نظرخواهی بیرون آمد. در شورای منتخب باز هم براساس برنامه‌ای که 6 منتخب دادند، شورا باز تصمیم گرفت. اصلا در آن شورا هیچ بحث سیاسی یا عملکرد سیاسی مطرح نشد. در کل این فرآیند موضوعی که اصلا مورد بحث و توجه قرار نگرفت همان موضوع سیاسی بود، بیشتر بر اساس عملکرد و برنامه مشخص شد.

نیلی احمدآبادی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعاملش با شورای عالی انقلاب فرهنگی و اینکه اغلب اعضای شورا با انتصاب شما به عنوان سرپرست دانشگاه تهران مخالف هستند، گفت: با آن اعضای محترمی از شورای عالی انقلاب فرهنگی که با من ملاقات داشتند من این موضوعی که شما گفتید از هیچ‌کدام نشنیدم، حتی  بعضا هم شنیده‌ام با عملکرد بنده هیچ مشکلی ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه با اعضای شورا رایزنی هم درباره تایید انتخاب سرپرستی‌تان در دانشگاه تهران صورت داده‌اید؟ گفت: نه، چیز خاصی نبوده، اگر شورای محترم  عالی انقلاب فرهنگی نکته‌ای داشته باشند بنده در خدمت آنها هستم. به هر حال آدمی با سوابق مشخص هستم.

وی در خصوص عملکردش در فتنه 88 در پردیس دانشکده فنی و اینکه برخی شما را از اولین افرادی می‌دانند که امتحانات این دانشکده را تعطیل کرد، تصریح کرد: در سال 88 رئیس پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران بودم. دانشکده فنی همیشه از لحاظ سیاسی فعال بوده، اما  در 7 سالی که من ریاست آن را بر عهده داشتم دانشکده فنی هم خیلی آرام بود و هم از نظر علمی فعال بود و عملکرد خیلی خوبی داشت. من نشنیدم کسی چنین ایرادی را گرفته باشد، چون چیزی وجود نداشته است.

وی در پاسخ به این سوال که این مسائل درباره شما در رسانه‌ها خیلی مطرح است، اینکه تحصن‌ها و اجتماعات سیاسی دانشگاه تهران در آن سال‌ها پس از انتخابات از شما شروع شد، یادآور شد: من به شدت تکذیب می‌کنم. کلا به خاطر عضو هیئت علمی بودن و آن زمان به دلیل رئیس  دانشکده فنی بودن به عنوان یک عضو هیئت‌علمی هیچ نوع فعالیت سیاسی نداشتم.

نیلی احمدآبادی در پاسخ به این سوال که خود را  فردی سیاسی می‌دانید؟ گفت: سیاسی به معنای عملکرد سیاسی نه، اما اینکه سیاست را بفهمم، بله. به هر حال از کودکی حوزه زندگی ما ایرانیان سیاسی بوده است. اینکه جهت‌گیری‌‌ سیاسی در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و سازمانی داشته باشم، نه نداشتم.

نیلی احمدآبادی در خصوص اینکه چه زمانی برای تایید انتخاب رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انتقلاب فرهنگی معرفی می‌شوید؟ و این پرسه چه زمانی طی می‌شود، گفت: من نمی‌دانم. تصمیم آقای وزیرعلوم و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی است، از نظر من، من دارم کارم را انجام می‌دهم.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =