فارس نوشت:

یک شرکت فناوری به نام ناودی، ابزار جدیدی را عرضه کرده که به رانندگان امکان می‌دهد در زمان رانندگی با خیال راحت با گوشی‌شان صحبت کنند و حواسشان هم پرت نشود.

به نقل از اینفورمیشن ویک، این ابزار در واقع نوعی عینک هوشمند برای کاربران است که داده‌های مختلف را در قالب واقعیت ارزش افزوده در پیش چشم علاقمندان قرار می‌دهد.

ابزار مذکور پس از نصب بر روی داشبورد اطلاعات مختلف مکان‌یابی برای رسیدن به مقصد، داده‌های مربوط به وضعیت جاده و .. را در پیش چشم راننده نمایش داده و امکان دریافت فرامین صوتی و همین طور فرامین مختلف با حرکات دست و سر را داراست.

دستگاه مذکور می‌تواند داده‌های مربوط به خودرو را از رایانه آن دریافت کرده و پیامک ارسالی بر روی گوشی را پاسخ دهد یا بنا به درخواست راننده یک قطعه موسیقی را پیدا کرده و پخش کند. لنزی که این اطلاعات بر روی آن نمایش داده می‌شود در فاصله نزدیکی از پیش چشم راننده نمایش داده می‌شود و به گونه‌ای تنظیم می شود که حواس راننده از جاده پرت نشود.

مزیت این سیستم واقعیت افزوده این است که به راننده امکان می‌دهد در حالی که صرفا به جاده نگاه می‌کند به ابزار و امکانات مختلفی که در خودرو موجود است دسترسی داشته باشد. رانندگان حساس و دقیق می‌توانند این سیستم را به گونه‌ای تنظیم کنند که تحویل پیامک‌ها صرفا در زمان توقف خودرو انجام شود.

برنامه ریزی سیستم ناودی هم از طریق یک برنامه همراه صورت می‌گیرد که با سیستم عامل آندروید و آیفون سازگاری دارد. از این طریق برنامه‌ریزی جی‌پی‌اس، پخش موسیقی و دریافت دیگر اعلان‌ها هم به سادگی صورت می‌گیرد. قیمت نهایی Navdy HUD که عرضه آن از اوایل سال ۲۰۱۵ آغاز می‌شود ۴۹۹ دلار است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    این دستگاه هیچ ربطی به عینک گوگل ندارد و در راستای سیستم های حمل و نقل هوشمند تهیه شده ، مرجع شمارو دیدم و فکر می کنم متنی که در سایت دیگه خوندم به نام پرتال جامع صنعت حمل و نقل iranway ، بیشتر منطبق با چیزیه که در سایت ناودی اومده