نکونام: حرف زدن درباره پیشنهادهایم چه سودی برای مردم دارد؟/دل قطری‌ها را شکستم!

نکونام می گوید امیدوار است که روزهای درخشانش با اوساسونا دوباره تکرار شود.

به گزارش خبرورزشی؛جواد نکونام با اوساسونا دو ساله بست تا اولین لژیونر اروپایی ایران بعد از جام‌جهانی‌ باشد. او تصمیمی گرفت که سال 2006 و پس از جام‌جهانی‌ آلمان گرفته بود‌؛ سفر به پمپلونا و پوشیدن پیراهن اوساسونا. نکونام یک روز پس از این اتفاق، به سؤالات خبر پاسخ می‌دهد. 

شما اولين لژيونر اروپايي ايران بعد از جام‌جهاني‌ هستيد‌؛ در حالي كه مي‌گفتند از تيم‌هاي داخلي هم پيشنهاد نداريد! 
تكليف من كه از ابتدا در داخل ايران روشن بود. در روزهايي كه شايعات زيادي درباره وضعيتم وجود داشت، ترجيح دادم سكوت كنم وگرنه من هم راحت مي‌توانم مصاحبه كنم و از پيشنهادهايم بگويم. به هيچ‌وجه اهل بازارگرمي نيستم و دوست ندارم زياد در رسانه‌ها در اين باره حرف بزنم چون سودي براي مردم ندارد ولي بايد از تمام دوستاني كه در اين مدت با من تماس گرفتند تشكر كنم، مخصوصاً دوستاني كه قبل از سفر به اسپانيا زنگ زدند و گفتند به تيم‌شان بروم ولي من تصميم خودم را از ابتدا گرفته بودم. به خاطر استقلال به ايران آمدم و حالا هم رفته‌ام. 

مراسم معارفه شما در اسپانيا به خوبي برگزار شد‌؛ گويا تا به حال چنين معارفه‌اي نداشته‌اند. 
اين را خبرنگاران اسپانيايي هم به من گفتند و همين‌طور يكي از مسئولان باشگاه. شهر پمپلونا كوچك است و جمعيت زيادي ندارد. براي من تعداد تماشاگراني كه آمده بودند مهم نبود، بلكه بودن‌شان اهميت داشت. 

فكر مي‌كنيد چرا تا الان شما تنها لژيونر اروپايي بعد از جام‌جهاني‌ بوده‌ايد؟ 
درست است اولين نفر بودم ولي قطعاً آخرين نفر نخواهم بود. بازيكناني هستند كه توانايي بازي در فوتبال اروپا را دارند و من اميدوارم خيلي زود شاهد حضورشان باشيم. براي من افتخار است كه توانسته‌ام دوباره برگردم. 

چرا در اين سال‌هاي آخر بازيگري‌‌تان به پيشنهاد قطري‌ها پاسخ مثبت نداديد؟ 
من در فوتبال تنها دنبال پول نيستم. هر طور حساب كنيد، از نظر مالي برايم پيشنهاد قطري‌ها و باشگاه الشحانيه مناسب‌تر بود. سرمربي اين باشگاه كه قبلاً در اوساسونا هم كار كرده، بارها با من تماس گرفت و علاوه بر پيشنهاد مالي، امكانات خوبي هم پيشنهاد دادند ولي پول همه چيز نيست. من اگر هدفم پول بود، دو سال قبل به الغرافه مي‌رفتم يا به الريان ولي گفتم استقلال را انتخاب مي‌كنم و به اين تيم آمدم. 

اين چندمين بار است كه پيشنهاد قطري‌ها را رد مي‌كنيد و باعث ناراحتي‌شان مي‌شويد. 
دل قطري‌ها را شكستم! (خنده) 

چرا به لاليگا نرفتيد تا براي تيم ايبار بازي كنيد؟ گويا هم پيشنهاد مالي‌شان بهتر بود و هم مي‌توانستيد دوباره شانس بازي مقابل ستاره‌هايي چون مسي و رونالدو را داشته باشيد. 
پيشنهاد اين باشگاه جدي بود و از طريق مدير برنامه‌هايم خواهان عقد قرارداد شدند ولي هرقدر فكر كردم، كار در اوساسونا را بهتر ديدم. اينجا انگيزه من بسيار زياد است و از هر نظر راحت هستم. از طرفي علاقه قلبي من به اوساسونا قابل انكار نيست. اين باشگاه براي آينده كاري من هم شرايط خوبي شكل داده و اين بسيار مهم است. 

منظورتان خداحافظي از فوتبال و كار مربيگري است؟
بله، باشگاه اوساسونا از اين نظر موقعيت خوبي هم در مقابل من قرار داده است. مربيگري در تيم‌هاي پايه اين باشگاه مي‌تواند شروع خوبي براي كار مربيگري باشد. آنها در قراردادم به اين موضوع اشاره كرده‌اند. 

حرف خاصي باقي‌مانده است؟
حرف خاصي نيست جز اينكه اميدوارم روزهاي درخشان با اوساسونا دوباره تكرار شود و بتوانيم در پايان فصل به لاليگا بازگرديم. طرفداران اوساسونا هم مثل استقلال هميشه رفتار خوبي با من داشته‌اند. از طرفداران استقلال به خاطر حمايت‌هايي كه از من داشتند تشكر مي‌كنم.

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =