مهر نوشت:

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به کشتار بی‌رحمانه و وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل و کودک‌کش اظهار داشت: تنفر از رژیم صهیونیستی در این دوره بیش از گذشته شده است بخشی از این انزجار به خاطر پوشش خبری این جنایات توسط خبرنگاران آزاد و مستقلی بود که با استفاده از ظرفیت‌های جدید خبررسانی چهره این رژیم کودک‌کش را به دنیا نشان دادند.

احمد مسجدجامعی رئیس مجمع روسای کلانشهرها و مراکز استان‌ها در دومین اجلاس ملی مجمع مشورتی دوره‌های اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها که صبح امروز در شورای شهر برگزار شد اظهار داشت: مسئله کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و فلسطین یک موضوع انسانی و فراتر از مسائل عاطفی است.

وی تصریح کرد: کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع و مظلوم غزه و همچنین کشته شدن کودکان بی‌گناه توسط رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل باعث تحرکات اجتماعی در سایر کشورهای اروپایی شد و شاهد بودیم که اعتراضات گسترده‌ای به این رژیم کودک‌کش صورت گرفت.

مسجد جامعی افزود:‌ کشتار بی رحمانه کودکان بی‌گناه و به خاک و خون کشیدن آن‌ها در هیچ مجمعی پذیرفته نبوده به طوری که کشورها به این اقدام بی‌رحمانه رژیم کودک‌کش اعتراضات وسیعی را کرده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه قدرت‌های استکبار و رسانه‌های همسو با آن‌ها به دنبال این بودند که کشتار مردم بی‌گناه غزه رسانه‌ای نشود که خوشبختانه و با حضور خبرنگاران آزاد و با استفاده از ظرفیت خبری این مسئله در بهترین صورت به افکار عمومی نشان داده شد و موجب انزجار افکار عمومی از اسرائیل شد.

مسجد جامعی دلیل اصلی طولانی‌‌تر شدن جنگ در غزه و فلسطین را مقاومت بالای مردم عنوان کرد و گفت: جریان‌هایی تندرو از جمله داعش، طالبان، القاعده به دنبال آن بودند که جریان مقاومت از این طریق منزوی و از بین برود که هیچگاه این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: اتفاقات در عراق و حمله وحشیانه داعشی‌ها در آن منطقه به گونه‌ای رقم خورد تا افکار عمومی توجه‌شان به عراق باشد و از حوادث غزه دور باشند که خوشبختانه با رسانه‌ای شدن کشتار بی‌رحمانه اسرائیل این اتفاقات رسانه‌ای شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه این اجلاس با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار اظهار امیدواری کرد تا خبرنگاران داخلی در عرصه‌های بین‌المللی نیز بدرخشند.

وی به شهادت محمد صارمی در جنگ افغانستان اشاره کرد و گفت: شهید صارمی در هنگام افشاگری از جنایات جنگی در افغانستان به شهادت رسید چراکه خبرنگاری آزاد بود و حرکت تندروانه آن زمان در افغانستان را افشاگری می‌کرد و این مورد قبول آن‌ها نبود.

مسجد جامعی در ادامه اضافه کرد: پرداختن به مسئله سلامت، ‌محیط زیست و مسائل پیرامون آن از مواردی است که مورد توجه شورای چهارم قرار گرفته است و در ابتدای کار شورای چهارم تصمیم به تشکیل کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گرفته شد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: هم اکنون طرح‌های مورد آسیب‌های جدی ناشی از آلودگی‌های هوا، آب، زمین، مواد غذایی و... هستند تا آسیب جدی به محیط زیست طبیعی وارد می‌شود.

دومین اجلاس ملی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۵ و ۱۶ مرداد ماه به میزبانی شورای اسلامی شهر تهران برگزار می‌شود.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =