ایرنا نوشت:

سازمان ملی استاندارد ایران امروز اعلام کرد، تولیدکنندگان محصولات لبنی مجاز به استفاده روغن پالم در شیر و ماست نیستند و بهره گیری از این روغن فقط در تولید هشت فرآورده لبنی مجاز است.

نیره پیروز بخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران روز چهارشنبه گفت: هم اکنون ۳۰۰ فرآورده لنبی در کشور تولید می‌شود که تولیدکنندگان تنها در تولید پنیر خامه‌ای با چربی گیاهی، پنیر پیتزا پروسس، شیر خشک با چربی گیاهی، بستنی پروبیوتیک و بستنی مجاز به استفاده از روغن پالم هستند.

وی یادآور شد: از فروردین ماه سال جاری پژوهشکده غذایی و کشاورزی سازمان ملی استاندارد ایران طرح پژوهشی بررسی محتوی چربی شیر و فرآورده‌های لبنی پرچرب را به منظور تعیین شاخص‌های خلوص در استانداردهای ملی را در دستور کار خود قرار داده تا از هرگونه تقلب در تولید فرآورده لبنی به خصوص شیر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هیچ تولیدکننده فرآورده لبنی مجاز به استفاده از روغن پالم گیاهی در شیرهای تولیدی خود نیست، گفت: با توجه به قیمت پایین روغن پالم در مقایسه با چربی‌های دیگر، این روغن بیشتر در دسترس برخی از تولیدکنندگان است، اما شناسایی نوع چربی و روغن گیاهی در اختلاط با چربی‌های شیر به این سادگی میسر نیست.

به گفته وی، سازمان ملی استاندارد ایران براساس نتایج آزمون چربی‌های گیاهی غیرمجاز در تولید فرآورده‌های لبنی برخورد قانونی می‌کند و برای نخستین بار سال گذشته یکی از تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی که به صورت غیرمجاز از روغن پالم استفاده کرده بود ضمن معرفی آن به مراجع ذیصلاح، پروانه استاندارد این تولیدکننده را باطل کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    32 3
    یا خدا. اینا به سلامتی مردم هم رحم نمیکنن. شنیده بودم روغن ترمز ماشین هم میزنن باور نمیکردم
  • hadi IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    33 2
    خدایا دیگه چی هستش که ادم بتونه بخوره؟مرغها هورمون دارن شیر اینجوری چی میشه خورد؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      4 0
      حرص و غصه
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    3 0
    این از آب بستن به شیر هم بدتر است. شما که دم از اعتقادات میزنی ببین خدا در مورد کسانی که آب در شیر قاطی میکنند و عذابشان چه گفته؟ کلا همه جا دارند تقلب میکنند
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    5 0
    يعني بستني هم ديگر نخوريم ؟
  • امیر IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    13 0
    بستنی هم ... چی....؟ نخوریم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    3 0
    هیچکدام تو هیچی نباید بریزن سلامتی و جون مردم بیشتر از هر سودی ارزش داره الان حمله قلبی چربی خون کلسترول مضر و انواع سرطانها به زیر ۴۰ سال رسیده.
  • علی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    5 0
    سلام من یک کارشناس صنایع ماشین سازی در صنعت لبنیات هستم و کارم ایجاب میکند که به کارخانه های لبنیات زیادی رفت و امد دارم متاسفانه اینکه اقایان استاندارد تازه بعد از گذشت ده سال از این قضیه به فکر افتادند که در محصولات لبنی نباید روغن پالم استفاده کتتد جای تاسف داره . مدتهاست که اکثر کارخانه در محصولات لبنی خود روغن پالم روغن گیاهی و ... که ضرر خیلی زیادی هم برای بدن انسانها دارند استفاده میکنند ان چنان فاجعه ای در صنعت غذا و لبنیات در شرف وقوع هست که حد و حساب ندارد . مواظب محصولات لبنی که میخرید باشید .
  • بهلول IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    3 1
    اگر خوردن محصولات لبنی ضرر دارد بهتر این است که اصلا" نخریم .مردم برای یکماه خرید محصولات شرکت های لبنی را تحریم کنند .
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    3 0
    ماست پروبیوتیک میخوریم که برای سلامتیمون مفید باشه اون وقت چجوری با روغن پالم که توش میریزن جور در میاد؟
  • لیلا US ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 4
    کلم ها مخصوصا بروکلی چند برابر شیر اون هم شیر واقعی کلسیم داره. بسیار هم خوشمزه هستنا. فقط خام و یا کم حرارت دیده اش از هر جهت مفیدتر است. ما درواقع خیلی هم به شیر وابسته نیستیم. تازه درصد زیادی از مردم هم نمی توانن درست شیر رو هضم کنن. پس از جهت کمبود کلسیم و ... جای غصه نیست اما از این جهت که کارخانه ها به خودشون جرات میدن با سلامت مردم بازی کنن جای بحث داره و باید مسوولان به ما پاسخگو باشن نه تامین کننده منافع کارخانه دار متخلف.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    1 1
    به جای شیر و لبنیات که علاوه بر روغن پالم حتی به سلامت خودشون هم نمیشه اعتماد کرد بادام و کلم بخورید صد برابر اینها کلسیم دارن بادام برید تحقیق کنید ببینید چقدر کلسیم اش بیشتر از شیر هست