نشست بررسی معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان با حضور معاون امورمالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و دبیر کارگروه بررسی مشکلات معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر در خبرگزاری مهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، نشست تخصصی بررسی وضعیت معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان چهارشنبه هفته جاری 15 مرداد به همت خبرگزاری مهر و با حضور حسین وکیلی معاون امور مالیات‌‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور، محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، همایون امیرزاده دبیر کارگروه بررسی مشکلات معافیت مالیاتی اهالی فرهنگ و هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و لادن حیدری مدیرکل دفتر حقوقی این وزارتخانه و با حضور اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

این نشست به منظور تشریح آخرین دستاوردهای کمیته دوجانبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اقتصاد و امور دارایی و سازمان امور مالیاتی و نیز کارگروه یادشده و همچنین بحث و تبادل نظر با هدف نزدیک شدن دیدگاه‌های دو طرف برای اجرای دقیق قانون مربوط به معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان برپا خواهد شد.

نشست تخصصی بررسی وضعیت معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان ساعت 14 روز چهارشنبه هفته جاری 15 مرداد در خبرگزاری مهر به نشانی خیابان استاد نجات‌الهی جنوبی، حدفاصل خیابان‌های سمیه و طالقانی، کوچه بیمه، پلاک 18 برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، چندی پیش، معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از انعقاد تفاهم نامه‌ای بین وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد قطعیت اجرای قانون معافیت مالیاتی ناشران و اهالی حوزه کتاب خبر داد. حسین نوش آبادی با اعلام این مطلب افزود: هماهنگی بین وزیر امور اقتصاد و دارایی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات دولت صورت گرفته که بر اساس ان کلیه مسائل مربوط به چاپ و نشر و فعالیت‌های فرهنگی از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مطلب افزود: این نکته در جلسات اخیر در پی پیگیری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم با توجه به مشکلات حوزه نشر و چاپ و حوزه توزیع و فروش و عرضه کتاب وجود دارد، محقق شد.

نوش آبادی هم چنین تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اقتصاد و دارایی در دولت یازدهم منعقد شده است حوزه نشر از پرداخت مالیات معاف شده‌اند.

وی تاکید کرد: این مساله گام مهمی به سمت اقتصاد فرهنگ و پویا کردن و گسترش بیشتر ادب و هنر است و وزارت ارشاد در این خصوص در پی رفع مشکلات اهالی حوزه کتاب و نشر آن است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    4 2
    آره طفلكيا خيلي درآمدشون كمه آدم دلش كباب ميشه براشون