شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به مناسبت سالروز تخریب قبور بقیع بیانیه ای صادر کرد و از مومنین خواست تا در اماکن مقدس حضور یابند.

به گزارش خبرآنلاین، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، به مناسبت هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع بیانیه ای صادر کرد.

با تسلط يافتن وهابيون بر مدينه، قبور ائمه‏ي شيعه و بسياري از بزرگان اسلام در سال 1344 هجری قمری توسط اين فرقه‏ منحرف ويران گرديد. تا آن زمان، بر روي قبور ائمه‏ي شيعه و ساير بزرگان اسلام كه در مدينه مدفون بودند، گنبد و ضريح قرار داشت، اما وهابيون قبور و ضريح و گنبد ها را ویران کردند. از جمله قبوري كه در جريان اين واقعه ويران گرديد، بارگاه و مقبره‏ امام حسن مجتبي(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) بود. علاوه بر ويراني قبور ائمه‏ شيعه، قبر حضرت عبداللَّه و حضرت آمنه پدر و مادر پیامبر(ص)، مالك، پيشواي مالكي، عباس عموي پيامبر، اسماعيل از فرزندان امام جعفر صادق(ع) و... نيز به طور كامل ويران شد.

متن بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بدین شرح است:

«ابخردان عالم نما و ظاهرگرایان عابد نما، امویان عصر چون مزدوران ایادی کفر و الحاد با بهانه اسلام خواهی، حیات اسلام را نشانه رفته اند.

تنها اماکن متبرکه و قبور مقدسه نیست که مورد هجمه آنان قرار گرفته است. آنان برای دین زدایی آمده اند. وهابیت تکفیری، که ریشه در تحجر و بازگشت به دوران جاهلیت دارد، امروز با صهیونیسم پنجه در پنجه هم انداخته و با نام دین انسانیت را ذبح می کنند.

صهیونیسم به دنبال نسل کشی و انتقام با نوع بشر است و با ایجاد، حمایت و هویت بخشی به تروریستهای سازمان یافته در قالب گروه های مختلف به دنبال فرقه کرایی و التقاط است.

هشتم شوال امسال که با روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی مصادف گردیده، شایسته است مجمع حقوق بشر اسلامی نسبت به این هتک حرمت ها و جنایات اقامه دعوی نموده و ضمن محکومیت اینگونه اقدامات و فجایع انسانی، ضمانت اجرایی حقوق اعم از کیفری، مدنی، اقتصادی، دیپلماتیک یا کنسولی از سوی کشورهای اسلامی اتخاذ نماید.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سالروز هشتم شوال را روز هتک حرمت به شعائر شیعیان می داند و از مؤمنین می خواهد این روز را با حضور در اماکن مقدسه با هدف تعظیم شعائر گرامی بدارند.»

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =