بسیج کشورهای عربی برای جلوگیری از ورود ابولا/ مقررات ویژه برای حج

توفیق احمد خواجه، مدیرکل دفتر بهداشت شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که کشورهای عضو این شورا مقررات لازم برای جلوگیری از ورود بیماران مبتلا به ابولا از کشورهای سیرالئون، لیبریا، نیجریه و دیگر کشورهای آفریقایی را برقرار کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،این مقررات در حالی وضع می شود که سازمان بهداشت جهانی روز یکشنبه هشدار داد که شیوع بیماری "ابولا" در کشورهای آفریقایی از کنترل خارج شده و می تواند به کشورهای دیگر سرایت کند و ضایعات جبران ناپذیری را برای اقتصاد این کشورها ببار بیاورد.

پروفسور خواجه گفت: "کشورهای شورای همکاری، به ویژه عربستان سعودی، در معرض خطر این بیماری قرار ندارند، زیرا این کشورها از زمان مراسم حج مقررات ویژه ای را به اجرا گذاشته اند."

وزارت بهداشت کشورهای شورای همکاری برای جلوگیری از شیوع این بیماری با سازمان بهداشت جهانی هماهنگی های لازم را بعمل آورده اند و مقررات ویژه ای را در فرودگاههای خود به اجرا گذاشته اند. "با توجه به سرعت عوارض و دروان نقاهت این بیماری، بسیار غیرمحتمل است که موارد ابولا به عربستان سعودی برسد."

لبنان هم مقررات ویژه ای برای جلوگیری از شیوع این بیماری وضع کرده است. این در حالی است که بیش از 20 هزار نفر از شهروندان این کشور در مناطق آلوده به ابولا زندگی می کنند.

وائل ابوفاعور، وزیر بهداشت لبنان، گفت که از تمامی شرکتهای هواپیمایی خواسته شده هرگونه علائم مشکوک در مسافران خود را به مقامات دولتی گزارش دهند. هر مسافر با علائم مشکوک در فرودگاه لبنان مورد مراقبتهای پزشکی به وسیله یک تیم 18 نفری قرار می گیرد.

وزارت کار هم اعلام کرد که از این تاریخ هیچ روادید کار برای شهروندان سه کشور سیرالئون، گینه و لیبریا صادر نخواهد شد.

منبع: العربیه

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =