بر اساس گزارش های دریافتی از شبکه های لرزه نگاری مرکز لرزه نگاری کشور در تیرماه امسال در مجموع 192 زمین لرزه با بزرگای بین 2.5 تا 5 ریشتر ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، بزرگترين زلزله در این ماه زمين لرزه‌اي به بزرگي 5 ريشتر در عمق 9 كيلومتري زمين در 12 كيلومتري شهرستان منوجان استان كرمان بوده كه تلفات و خسارات مالي نداشته است.

همچنین از اين تعداد 96 زمين لرزه با بزرگاي بين 2.5 تا 3 ريشتر(50 درصد زلزله‌ها) 81 لرزه با بزرگاي بين 3 تا4 ريشتر و 15 زمين لرزه با بزرگاي بين 4 تا 5 ريشتر در تيرماه در كشور رخ داده است.


تهران

بر اساس همين گزارش در استان تهران هم تعداد 4 زمين‌لرزه با بزرگي بيش از 2.5ريشتر (در مقياس امواج دروني زمين) در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فيروزكوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان تهران روي داده كه از اين ميان يك زمين لرزه درون مرزهاي رسمي استان تهران رخ داده است.

همچنين بنا به گزارش وقايع لرزه‌اي ، در سال 92 در محدوده جغرافياي مناطق 22گانه تهران بزرگ ، وقايع لرزه‌اي با بزرگي 2.5 ريشتر به بالا ثبت نشده و شمار زمين لرزه هاي با شدت بين 1 تا2.5ريشتر در تيرماه در كشور هم 607 مورد است.


بیشترین زمین لرزه

بر اساس ارزيابي مكاني بيشترين زمين‌لرزه‌هاي بالاي 4 ريشتر در تيرماه در استان‌هاي خراسان جنوبي، فارس، كرمان و خوزستان رخ داده است.

سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران از 10 دستگاه شتابنگار نصب شده در گستره مناطق 22گانه برخوردار است كه به صورت 24 ساعته وضعيت زمين‌لرزه‌هاي منطقه را ثبت و به اتاق مديريت بحران تهران گزارش مي‌دهد و به زودي تعداد اين شتاب‌نگار‌ها به 14 دستگاه افزايش مي‌يابد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =