ایسنا نوشت:

نزدیک به 15 هزار ایرانی در تعطیلات عید فطر به قصد سفر به ترکیه و اقلیم کردستان عراق، از مرزهای شمال غرب کشور خارج شدند.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان غربی این خبر را با استناد به آمار گمرک اعلام کرد و گفت: این تعداد جمعیت در روزهای ششم تا هشتم مردادماه از مرزهای بازرگان، سِرو، تمرچین و رازی از کشور خارج شده‌اند که بیشترین خروجی در روز هفتم مردادماه و جمیعتی بالغ بر شش‌هزار و 616 نفر بوده است.

به گفته‌ی جباری؛در روز ششم و هشتم مردادماه نیز به ترتیب، سه‌هزار و 388 و چهارهزار و 996 نفر از این مرزها با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی،‌ اتوبوس و یا همراه با تورهای زمینی، خارج شده‌اند.

او ادامه داد: طبق آمار گمرگ، مقصد بیشتر ایرانی‌ها هنگام خروج از کشور در تعطیلات گذشته، ترکیه و اقلیم کردستان عراق بوده است.

او در پاسخ به برخی اخبار منتشر شده درباره‌ی هجوم مسافران ایرانی به مرزهای خروجی و ایجاد مشکل و ازدحام در مرزهای شمال غرب کشور، گفت: هیچ هجومی اتفاق نیافتاده بود و گمرک به امور مسافران متقاضی رسیدگی کرد، تا جایی که ما بررسی کردیم، خروج این جمعیت از مرزهای شمال غربی، مشکل حادی را بوجود نیاورد.

جباری همچنین اعلام کرد:‌ در تعطیلات گذشته،‌ ظرفیت تمام واحدهای اقامتی استان آذربایجان غربی از مهمان‌پذیر تا هتل، صددرصد تکمیل بود و اقامت در این استان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 50 درصد رشد داشت.

او در ادامه به رشد سفر گردشگران خارجی به استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت:‌ به طور کلی سفر گردشگران خارجی به این منطقه افزایش چشمگیری داشته و بازدید از مراکز تاریخی، مثل پایگاه جهانی «تخت سیلمان» تا چهار برابر رشد داشته است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =