روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت نوشت:

خبرلحظاتی پس از انتشار در فضای رسانه‌ای، موضوع داغ خبری کشورشد و جایگاه خبر اول را در اغلب خبرگزاری‌ها و سایت‌های به روز خبری به خود اختصاص داد.

با انتشار  خبرشهادت دانشمند هسته‌ای کشور، استاد متعهد و انقلابی دانشگاه تهران، دکتر مسعودعلی محمدی،  اولین سؤالی که همزمان با ذهن مخاطبین، قلم نویسندگان رسانه‌ای را به خود مشغول کرد این بود که چه کسی و با کدام انگیزه دست به چنین جنایتی زده است؟ در پاسخ به این سؤال البته برخی رسانه‌ها سعی کردند برای این جنایت سرنخ‌های داخلی بیابند.

با گذشت چند ساعت از این ماجرا و در میان اطلاعاتی که درباره این عملیات تروریستی با عنوان «تکمیلی» هر لحظه در رسانه‌ها منتشرمی شد شاید یکی از مهمترین‌ها، که بلافاصله اذهان تحلیلگران و کارشناسان سیاسی- رسانه‌ای را به خود جلب نمود، اعلام تخصص ویژه این استاد انقلابی بود: «دکتر علیمحمدی در مباحث فیزیک هسته‌ای و کوانتوم تخصص ویژه داشت وبا رتبه عالی استاد تمامی، مدتی هم رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه تهران بود. دکتر علیمحمدی همچنین در طول دوران دفاع مقدس با سپاه پاسداران همکاری‌هایی هم داشت.» این جملات بخش‌هایی از این دست سوابق استاد فقید بود که بلافاصله اذهان را به سمت متهم و انگیزه اصلی از این عملیات تروریستی سوق می‌داد. برای یک تحلیلگر سیاسی چندان دشوار نبود یافتن سرنخ‌های مرتبطی از این ماجرا که در سالیان اخیر اتفاق افتاده است.

«اسرائیل به عنوان بخشی از یک جنگ غیرمستقیم و پنهانی علیه برنامه هسته‌ای ایران، در حال ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است.»
اگر گمان کرده‌اید که این جمله را یک تحلیلگر سیاسی یا امنیتی کشورمان صبح دیروز و در پی شهادت دکتر علی محمدی بیان کرده است، اشتباه می‌کنید. این جمله بخشی از گزارش مفصلی است که روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف 11 ماه قبل از این و به نقل از «منابع آگاه اطلاعاتی غرب» گزارش داده است. این گزارش روزنامه انگلیسی همان زمان نوشت که مرگ مشکوک دکتر «اردشیر حسن‌پور»، دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان در نیروگاه اصفهان که سه سال پیش در اثر خفگی با گاز فوت کرد نیز در راستای این پروژه بوده است. همچنین به نوشته این روزنامه مشهور انگلیسی، دیگر مرگ‌های اخیر اشخاص مهم ایرانی در امور هسته‌ای یا ایرانی‌هایی که در خارج و یا داخل ایران در امور هسته‌ای تحصیل کرده‌اند با دخالت موساد بوده است؛ تا بدین وسیله تهران از فنون و تجارب فنی در امور هسته‌ای محروم شود. این روزنامه همچنین در گزارش خود که سال گذشته چاپ شد به نقل از منابع اطلاعاتی در امریکا گزارش داد که اسرائیل تلاش می‌کند با استفاده از خرابکاری، شرکت‌های مهم و جاسوسان دوجانبه در برنامه هسته‌ای ایران اختلال به وجود آورد.

در این راستا بود که «جیمز رایزن»، روزنامه‌نگار مشهور امریکایی هم سال گذشته اعلام کرد که سازمان سیا و موساد با همکاری یکدیگر یکسری عملیات‌های خرابکارانه را علیه برنامه هسته‌ای ایران طرح ریزی کرده اند که از آن جمله می‌توان به تلاش برای صدمه زدن به سیستم‌ها و تجهیزات کامپیوتری مناطق هسته‌ای ایران اشاره کرد.

علاوه بر صهیونیست‌ها که به موازات خرابکاری، تلاش برای ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را دنبال می‌کردند، موضوع «حذف دانشمندان هسته‌ای» کشورمان از همان زمان با پیشنهاد کارشناسان اطلاعاتی امریکا در دستور کار مقامات امریکایی هم که با شعار «تغییر» به کاخ سفید راه پیدا کرده بودند، قرارگرفت. در این راستا بود که «روا بالا» یک تحلیلگر برجسته شرکت استراتفورد (شرکت خصوصی امور اطلاعاتی در امریکا که روابط نزدیکی با کاخ سفید دارد) نیز اعلام کرد که استراتژی ما این است که افراد مهم برنامه هسته‌ای ایران «از میان برداشته شوند».

روزنامه ایران ،ربایش دانشمند هسته‌ای کشورمان با نام «شهرام امیری» که بنابر اطلاعات متقن وزارت خارجه، هنگام سفر زیارتی به عربستان، از سوی دستگاه‌های جاسوسی غربی و باآگاهی نهادهای اطلاعاتی عربستان ربوده شد و تا امروز از سرنوشت او اطلاعات دقیقی در دست نیست را نیز مرتبط با این موضوع دانست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
    0 0
    تخصص ایشان فیزیک ذرات بنیادی بود که ربطی به فیزیک هسته ای یا انرژی اتمی ندارد.علت این جنجال تبلیغاتی را هم حتی حافظ شیرازی هم میداند.
  • بدون نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۳
    0 0
    شهرام امیری دانشمند نبود چرا جنجال درست میکنید