وزیر بهداشت گفت: در شرایطی که وزارت بهداشت در حال اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت است و بیش از سایر مواقع دیگر به استمرار حمایت های دیگر دستگاه ها نیاز دارد، اتخاذ تصمیماتی که منجر به ایجاد اختلال در روند اجرای طرح می شود، اهدافمان را برای به ثمر نشستن آن دچار چالش می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ سید حسن هاشمی گفت: انتظار می رود قوای سه گانه همکاری و حمایت اثربخشی را در راستای اجرای هر چه بهتر طرح تحول سلامت ارائه کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شرایطی که وزارت بهداشت در حال اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت است و بیش از سایر مواقع دیگر به استمرار حمایت های دیگر دستگاه ها نیاز دارد، اتخاذ تصمیماتی که منجر به ایجاد اختلال در روند اجرای طرح می شود، اهدافمان را برای به ثمر نشستن آن دچار چالش می کند.

سید حسن هاشمی افزود: از آنجا که اجرای طرح تحول نظام سلامت با هدف رفع دغدغه های بیماران در تامین هزینه های درمانی است، انتظار می رود قوای سه گانه همکاری و حمایت اثربخشی را در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح ارائه کنند.

گفتنی است اخیرا دیوان عدالت اداری در حکمی اخذ وجه به عنوان حق فنی از سوی داروسازان شاغل در داروخانه ها را ابطال کرد و این تصمیم نگرانی هایی را در ارائه مناسب خدمات دارویی در کشور ایجاد کرده است.

 

امیدواریم از مسیرهای قانونی دیگری مشکل تعرفه حق فنی داروخانه ها را برطرف کنیم

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وزیر بهداشت با اشاره به مصوبه دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال افزایش 15 درصدی حق فنی داروخانه ها در سال جاری، گفت: همه ما موظف به اجرای قانون هستیم و به مصوبه دیوان عدالت اداری تمکین می کنیم.

سید حسن هاشمی با اشاره به این که دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران در مورد افزایش نرخ حق فنی را که در سال جاری ابلاغ شده بود، ابطال کرد، توضیح داد: امیدوار بودیم که در این زمینه هماهنگی هایی با وزارت بهداشت صورت گیرد با این حال از طریق کارشناسان به دنبال بررسی این مصوبه هستیم.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم با دیوان عدالت اداری به توافق برسیم و از مسیرهای قانونی دیگر بتوانیم مشکل تعرفه حق فنی داروخانه ها را برطرف کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    1 3
    مردم چی
  • محمد A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    1 5
    خجالت بکشید دست از سر مردم بر دارید حالا که یکی هم پیدا شده از حقوق مردم دفاع کرده هیاهو راه انداخته اید.