گرچه فدراسیون آفریقای جنوبی به دنبال کارلوس کروش است، اما ایران به راحتی می‌تواند این مربی را حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ كارلوس كروش كه هنوز در برزیل است، روز چهارشنبه به تهران برمی‌گردد تا با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران مذاكره كند. او بسته پیشنهادی فدراسیون فوتبال را دریافت كرده و در این مدت راجع به آن فكر كرده است. حالا قرار است كروش به ایران برگردد تا ضمن مذاكره با مسئولان فدراسیون فوتبال، جواب نهایی را هم در مورد ماندن یا رفتن بدهد.
كارلوس كروش از روزی كه بحث ماندنش در ایران مطرح شد، بیشتر از اینكه در مورد دستمزد خود صحبت كند، راجع به امكانات فوتبال ایران صحبت كرد و از این گفت كه ایران برای داشتن تیم ملی قوی، باید زیرساخت‌های بهتری داشته باشد. حتی زمانی كه مسئولان فدراسیون فوتبال گفتند او پول زیادی درخواست كرده، كروش گفت كه هیچ گاه در مورد رقم قرارداد خودش صحبت نكرده است.
حالا شراط برای ماندن كروش در ایران فراهم شده و او مذاكراتی جدی با مسئولان فدراسیون فوتبال خواهد داشت. اما در این میان، پیشنهاد آفریقای جنوبی دردسرساز و موجب نگرانی شده است. آفریقای جنوبی كه خاطره خوبی از روزهای حضور كارلوس كروش دارد، به طور جدی دنبال عقد قرارداد با اوست اما آن‌ها یك مشكل بزرگ برای انجام این كار دارند. كروش هنوز با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارد. قرارداد این مربی با ایران تا پایان جولای 2014 است و او پولش را تا این تاریخ گرفته است. بنابراین فعلا نمی‌تواند قراردادی با آفریقای جنوبی ببندد.
گرچه كارلوس كروش با جدایی از ایران پیشنهادهای دیگری هم خواهد داشت، اما او با شرایطی كه دارد، با دو پیشنهاد خود بیشتر از بقیه راحت است. پیشنهادهای ایران و آفریقای جنوبی بیش از همه برای كروش خوشایند است چراكه او در ایران اعتبار بالایی دارد و بازیكنان هم حرف شنوی خاصی از او دارند. در آفریقای جنوبی هم گرچه بازیكنان به اندازه ایران از او حرف شنوی ندارند، اما كروش به دلیل نزدیك بودن به خانواده‌اش احساس خوبی دارد. از طرفی كروش در آفریقای جنوبی به دلیل صعود به جام جهانی خاطره خوبی دارد. آفریقای جنوبی در طول تاریخ فوتبال خود تنها سه بار در جام جهانی حضور داشته. اولین دوره در سال 1998 بود كه این تیم به جام جهانی صعود كرد. آن‌ها در جام جهانی 2002 هم با سرمربیگری كارلوس كروش به جام جهانی رسیدند و در جام جهانی 2010 به دلیل میزبانی این رقابت‌ها، جواز حضور در آن را داشتند.
حالا در شرایطی مسئولان فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی حرف از عقد قرارداد با كروش می‌زنند كه سایت‌های معتبر آفریقای جنوبی گفته‌اند احتمال حضور او در تیم ملی این كشور به صفر رسیده و فدراسیون باید به دنبال گزینه‌های دیگر باشد. با این حساب فدراسیون فوتبال ایران برای نگه داشتن كروش كار راحتی دارد. آن‌ها می‌توانند با توافق در مورد مسائل مالی و امكانات مورد نیاز كروش، او را حفظ كنند. از طرفی نبی دبیر فدراسیون فوتبال ایران هم گفته كه حرف شنوی بازیكنان ایرانی از كروش بسیار بیشتر از حرف شنوی بازیكنان آفریقای جنوبی است. این شاید نقطه قوتی برای فدراسیون باشد تا بتواند كروش را نگه دارد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی باور A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 1
    سلام بر رسانه عزیزوهموطنان عزیزم،بله که در ایران مسیر هموارتراست چون اکثر کشورهای صاحب فوتبال براساس تخصص تصمیم گیری میکنندولی درایران براساس نظرسنجی در برنامه های تلویزیونی واسه فوتبتل تصمیم میگیرند