مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: ر روزهای آینده هوای بیشتر استانهای کشور گرمتر می شود و پیش بینی می شود که در خوزستان به بالای 50 درجه هم برسد.

احد وظیفه به خبرآنلاین گفت: با توجه به نقشه هاي هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق شمال غرب کشور، سواحل مرکزي وشرقی دریاي خزر و ارتفاعات مرکزي البرز و زاگرس، در ساعات بعد از ظهر واوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

او گفت : بنابراین امروز و فردا کاهش دید افقی وکیفیت هوا در استانهای واقع در غرب وجنوب غرب کشور بتدریج در استان های ایلام، خوزستان وکرمانشاه پیش بینی می شود.
او ادامه داد: همچنین روز دو شنبه در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان و بتدریج بوشهر این شرایط وجود دارد.

وظیفه گفت: در این مدت به سبب وزش باد نسبتا شدید در استان هاي سمنان، قم، شمال اصفهان، مرکزي و جنوب تهران در بعضی ساعات باد و گردوخاك و کاهش کیفیت هوا رخ می دهد.

او در مورد وضعیت هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه گفت: در این دور روز بارش پراکنده و خفیف در دامنه هاي مرکزي البرز پیش بینی می شود.

او ادامه داد: سه شنبه هوای تهران گرمتر می شود و حومه و شهرهای جنوب تهران تا دو درجه گرمتر می شوند.

وظیفه با بیان اینکه اهواز امروز 49 درجه است گفت: تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی بیانگر افزایش سرعت وزش باد و تولید گردو خاک بر روی کشور عراق است که در سه روز آینده در برخی نقاط استان هاي شرقی کشور بویژه شمال سیستان وبلوچستان باد وگرد و خاك و کاهش کیفیت هوا تداوم خواهد داشت.همچنین به سبب افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق وانتقال گرد وخاك به نوار غربی کشور در استان هاي واقع درغرب و جنوب غرب کشور باد وگرد وخاك وکاهش دید افقی وکیفیت هوا پیش بینی می شود.

او گفت: پیش بینی می شود که همه استانها آخر این هفته گرمترباشند.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    30 0
    اگه از این گرمتر بشه باید تعطیل کنن