مهر نوشت:

کمپانی دیسنی، انیمیشن «دامبو» را این بار در قالب یک فیلم اکشن زنده جلوی دوربین می برد.

به نقل از گاردین، انیمیشن کلاسیک سال ۱۹۴۱ این بار با جان‌بخشی استودیویی و با فیلمنامه ارهان کروگر نویسنده «ترنسفورمرز» ساخته می‌شود.

این انیمیشن که شخصیت اصلی آن «دامبو» یک بچه فیل سیرک است که می‌تواند پرواز کند، دوباره راهی پرده‌های سینماها می‌شود. دامبو فیل کوچولویی با گوش‌های خیلی بزرگ است که می‌تواند به کمک همین گوش‌ها پرواز کند.

این فیلم اکشن با اقتباس از داستان اصلی این انیمیشن ساخته می‌شود و یک داستان خانوادگی منحصر به فرد را هم به زندگی دامبو اضافه می‌کند.

فیلمنامه اصلی این فیلم به دلیل اشاره‌هایی به موضوع‌های نژادپرستانه بارها مورد نقد منتقدان قرار گرفته است چون اسم کلاغی که رهبری گروهی از کلاغ‌ها را برعهده دارد جیم است که یادآور مجموعه‌ای از قوانین نژادپرستانه است.

«دامبو» جایزه اسکار را به عنوان بهترین فیلم موزیکال گرفت و برای بهترین ترانه نیز نامزد دریافت جایزه شد.

دیسنی مدتی است که در حال بازآفرینی دوباره انیمیشن‌های کلاسیکش است و در این زمینه موفقیت‌آمیز نیز عمل کرده است. «شریر» فیلم پرفروشی با بازی آنجلینا جولی نیز بازآفرینی انیمیشن «زیبای خفته» در سال ۱۹۵۹ است که تاکنون فروشی ۶۳۰ میلیون دلاری را تجربه کرده است. تیم برتون نیز «آلیس در سرزمین عجایب» را با اقتباس از انیمیشنی به همین نام ساخته دیسنی ساخت و با بازی جانی دپ فروشی بیش از یک میلیارد دلار را تجربه کرد.

گفته شده دیسنی قصد دارد «سیندرلا» و چند پروژه دیگرش را نیز بازآفرینی کند. «داستان جنگل» به کارگردانی جان فاورو و «دیو و دلبر» به کارگردانی «بیل کاندون» نیز از همین مجموعه دوباره ساخته خواهد شد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =