با اخباری که مدیرعامل برق منطقه ای تهران در کمیسیون انرژی اتاق تهران ارائه کرد، حاضران این نشست را حیرت زده کرد؛ اخباری چون ثبت رکورد 18 درصدی مصرف برق و اینکه وزارت نفت قادر نیست گاز مورد نیاز نیروگاه ها را تامین کند.

سید زمان حسینی مدیرعامل برق منطقه ای تهران در کمیسیون انرژی اتاق تهران اعلام کرد که رکورد مصرف برق پیش از فرا رسیدن زمان پیک مصرف چنین افزایشی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین سید زمان حسینی مدیر عامل برق منطقه ای تهران از ثبت رکورد جدید مصرف برق خبرداد و گفت:« هفته گذشته رکورد مصرف برق شکست. این درحالی است که وزارت نیرو در وضعیت حادی قرار گرفته وهر سال باید 5 هزار مگاوات برق وارد شبکه کند. اما به دلیل مشکلاتی که ایجاد شد، تنها 2 هزار مگاوات توانسته است وارد شبکه کند.»

او گفت:« با وجود کمبود برق درنیروگاه ها، وزارت نفت نیز گاز ندارد که به عنوان خوراک نیروگاه ها به وزارت نیرو بدهد. از طرفی 13درصد منابع وزارت نیرو برقابی است که به دلیل پایین بودن سطح آب سدها این بخش نیز دچار مشکل شده است. افزایش دما و رشد مصرف را نیز باید به این چالش ها افزود .»

حسینی ادامه داد:« در 10 سال گذشته، رشد مصرف برق در تهران 5 درصد بوده است. اما ظرف دو هفته اخیر رشد مصرف به 18 درصد رسیده است. به گونه ای که میزان مصرف در مرداد سال گذشته، 8500 مگا وات بود اما در شرایطی که هنوز به فرارسیدن ماه مرداد باقی مانده است، رکورد مصرف شکسته شده و میزان مصرف به 8620 مگاوات رسید که پیش بینی می شود در مرداد ماه به 9200 مگا وات برسد.» اوادامه داد:« رشد مصرف برق در تهران ناشی از آن است که صنایع تاحدودی فعال شده اند.»

او گفت:«در سال 1389 که هدفمندسازی یارانه ها به اجرا درآمد، رشد مصرف به 3.1 درصد رسید و پس از آن بار دیگر دچار افزایش شد و به 5 و 6 درصد افزایش یافت و امروز نیز به 18 درصد رسیده است. این در حالی است که میانگین رشد مصرف برق در جهان، 3 درصد است.»

مدیرعامل برق منطق ای برق تهران افزود:« برای تامین برق مورد نیاز با بخش خصوصی قراردادهایی را منعقد کردیم اما به دلیل آنکه این سرمایه گذاران نتوانستند از تسهیلات بانکی استفاده کنند این قراردادها فعلا به نتیجه نرسیده است. برخی بخش ها نیز به بهره برداری رسیده است که وزارت نیرو قار نیست پول آن را بپردازد.»

او گفت:« مشکلات شرکت برق منطقه ای از زمانی آغاز شد که بنگاه داری را از ما گرفتند.»

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کمال A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    4 1
    آقای محترم رشد مصرف برق ایران را نباید با میانگین جهانی مقایسه کرد بلکه باید با کشورهای مشابه ایران مقایسه کرد. به نظر شما مصرف برق ایران باید مثلا با کشورهای آفریقایی مقایسه شود؟؟؟