فارس نوشت:

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت:بالاخره بعد از سالها برای اولین بار در فصل تابستان بازار اجاره بها تحت کنترل درآمد تا مستاجران قدرت چانه زنی بیشتری با صاحب خانه‌ها داشته باشند، طبق آمار رسمی اجاره بها به میزان 9درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
به نقل از روابط عمومی اتحادیه املاک تهران،حسام عقبائی با بیان اینکه مستاجران از فصل اجاره مسکن راضی هستند، در مورد وضعیت بازار اجاره بها در 15 روز ابتدای فصل تابستان گفت: در سه ماه نخست سال جاری خوشبختانه شاهد بازار کنترل شده مسکن هستیم و این روند در این مدت هم ادامه داشته است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه شاخص اجاره بها وابسته به نرخ مسکن است، باید گفت که طی یک ماه اخیر شاهد افت قیمت مسکن بوده‌ایم و در این راستا نیز بازار اجاره مسکن با کاهش قیمت و افزایش قراردادهای اجاره مواجه است.

عقبائی گفت: در بازار مسکن در بخش اجاره بها نرخ‌ها براساس نظرخود مالکان تعیین می‌شود و نمی‌توان در این باره به لحاظ قانونی دخالتی کرد، مگر اینکه مشاوران املاک فقط ارشاد کنند.

او با اشاره به کاهش نرخ تورم در جامعه گفت: با توجه به سیاست هایی که دولت در بخش مسکن اعمال کرده است، در کنار کاهش نرخ تورم و افزایش عرضه مسکن ساخته شده از سوی سازندگان، دلیلی برای افزایش اجاره بها از سوی مالکان وجود ندارد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ES ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    10 0
    مگه ميشه
  • علی A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    10 0
    الکی میگه................
  • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    4 0
    اگه برید بنگاهها متوجه میشید که واقعیت نداره .