۰ نفر
۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

ماجرای کپی برداری یک سریال ایرانی از یک سریال آمریکایی این روزها سوژه داغ رسانه هاست. واقعا افتضاح به بار آمده مایه سرافکندگی است، به ویژه آنکه خبر این دسته گلی که به آب دادیم جهانی هم شده است. اما آیا این کپی برداری افشا شده اولین و آخرین هنرمندی ماست یا آن که حکایت هم چنان باقی است؟ پاسخ کاملا روشن است.

 آن ها که اندکی کار رسانه ها را با دقت دنبال می کنند خوب می دانند چشم مدیران رسانه ای ما همواره به بیگانه گان بوده. در ظاهر شعار ضد آمریکایی می دهند اما قبله باطنی آن ها همواره به سوی مغرب زمین است.

اصلا معیاری جز غرب نمی شناسند. خوبی و بدی را غرب تعیین می کند. کاش در این شیفتگی و تمنای غربی شدن اندکی آگاهی وجود داشت. که ندارد. هنوز آن قدر بحت و بسیطند که گمان می کنند اگر در این ظرف- رسانه- محتوای دینی را با شکل و شمایلی غربی عرضه کنند کار تمام است.

کاش کار این نوابغ فرهنگی صرفا تقلید بود. در ساحت تقلید، مقلد بدون هیچ چند و چونی جا پای مرجع خود می گذارد و اگر اهل مجاهدت و پایمردی باشد چه بسا به مقام و مرتبه ای دست یابد. اما ما در این جا می خواهیم با تصرفات لوس و خنکی که انجام می دهیم خود را از اتهام تقلید نیز برهانیم و نتیجه چنین تکاپوی رقت انگیزی معمولا فجایعی می شود که نمونه هایش فراوانند. مدام به شبکه های فارسی زبانی که آن ها را عامل بهایی ها و صهیونیست ها می دانیم بد و بیراه می گوییم اما از روی بفرمایید شام آن ها شام ایرانی می سازیم.

موسیقی لوس آنجلسی را سخیف و کثیف می خوانیم اما مدام در کار تولید مشابه ابی و داریوش و ستار و سیاوش خودمان را به آب و آتش می زنیم. حتی سعی می کنیم اخبار رسمی صدا و سیما را که آیینه تمام نمای نظام جمهوری اسلامی باید باشد به شکل و شمایلی تدارک ببینیم که آن ور آبی ها می سازند. این حرف ها را قبلا هم گفته ام. هزار بار دیگر هم بگویم هیچ فایده ای ندارد. اما چه می توان کرد؟

من کاری جز همین مشت بر سندان زدن بلد نیستم. آن هایی هم که باید چاره ای بیندیشند ظاهرا کارهای مهم تری دارند. با وقوف به بیهوده بودن کاری که انجام می دهم این را هم اضافه کنم که این مایه از ناامیدی و سیاه نمایی صرفا به مدیران محافظه کاری بر می گردد که به هیچ چیز دیگری به جز حفظ موقعیت خود نمی اندیشند. اگر به جای آن ها آدم هایی در راس کار قرار می گرفتند که به جوان های جسور و خلاق و هنر مندی که انصافا تعدادشان کم نیست میدان می دادند مطمئنا اوضاع این قدر ها هم افتضاح نبود. این هم یک مشت محکم دیگر بر سندان! 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    128 7
    سريال دزد و پليس هم كپي برداري بود
    • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      65 6
      مدینه هم کپی bad teacher است
    • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      14 0
      كپى از رو چى بود؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      20 1
      میگم 16 مثبت زدید برا دومی ، نفهمیدید داره شوخی میکنه؟؟؟ bad teacher؟؟؟؟
    • صابر IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      7 24
      دزد و پليس سريال فوق العاده زيبايى بود و برخلاف هفت سنگ خيلى هم ايرانى بود. ايشون فرمودن كپى شده و حتى منبع كپى رو هم ذكر نكردن. من فقط دوست دارم بدونم اون هشتاد و خرده اى نفر روى چه حسابى به اين نظر بدون مدرك و منبع مثبت دادن؟ بگيد شايد ما هم از اشتباه دربيايم و يه مثبت هم ما بهشون بديم.
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    231 9
    اینا به کنار سانسور کردنشون از همه بدتره آخه چیرو سانسور میکنین چیزی که برای همه مردم عادی شده، گزارشگرم میاد مثل روز روشن دروغ میگه فکر کردن مردم خرن...واقعا صدا وسیما ایران چیزی در حد فاجعه است.
    • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      82 6
      بی‌نام سوم، خودت داری میگی بیت‌المال. از کی تا حالا بیت‌المال ماله جمهوری اسلامیه؟ این بیت‌المال پول ماهاییه که صداوسیما داره اعصابمون رو با پول خودمون خرد می‌کنه.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      52 8
      خوشم میاد با اینکه اقلیتین خودتونو اکثر مردم می دونید.
    • زهرا IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      52 2
      آقا نگاه نکنید به خدا خیلی راحت تر و آسان تر از این است که ببینید و هی حرص بخورید باور کنید من اصلاً نگاه نمی کنم و راحت راحتم ...به نظرم همین نگاه کردن به این سریال ها به نوعی ارزش دادن به آن است .دروغ می گم؟
    • قاسم A1 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      6 10
      نه آقا سید قبلا هم از این کپی برداری ها شده بود، ان شاالله یادتون نرفته که کلیپ انتخاباتی آقای روحانی هم کپی کلیپ تبلیغاتی اوباما بود با این تفاوت که هنرمنداش تغییر کرده بودن دقیقا مثل سریال هفت سنگ. خبر آنلاین فقط نظرات موافقو تایید می کنی ، نظر منم تایید کن.
    • رضا IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
      5 17
      انقدر بدم میاد از آدمهایی که تلوزیون نگاه نمی کنن و افتخار هم می کنن انگار رکورد المپیک رو زدن.بیچاره آدمی که افتخار زندگیش این باشه.
  • محمدرضا A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    88 6
    اگر همون موقع که او یک فرشته بود رو از روی دست وکیل مدافع شیطان ساختن جلوش رو می گرفتن الان این طور آبروریزی نمیشد
  • سعید خان A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    32 12
    الحق و الانصاف خیلی خوب اومدی آقا سید ولی ... ولی ... اگر همین چند سال به انتقاد این چنینی از تلویزیون مشغول بودید و انرژی تان را به تعقیب همین نکته هایی که مرقوم فرموده بودید صرف می نمودید امروز نمی نوشتید " این هم یک مشت دگر بر سندان " . شماتت نمی کنم اما بنده جاهل به غیر از نقد سیاسی از رسانه ملی چیز دیگری به گوشم نخورده یا شاید گوش بنده مثل همیشه کر بوده . درمنظر اصحاب سیاستی که قلم در انحصار آنهاست اگر رسانه ملی از برخی خواص نمایش پخش کند و یا نکند معیار خوب و یا بد بودن آن است . اقای موسوی شما یک فعال فرهنگی هستید و انتظار عمل گرایی از شما داریم . ما نگران فرزندانمان هستیم تا آب و هوای فرهنگ این کشور استشمام کنند نه ............ .
  • احمد IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    84 50
    صداوسیما فقط اسمش اسلامی است.... رسما از هر کانال مبتذلی مبتذل تر است.... کار به جایی رسیده که کم مانده وسط قرآن آگهی بازرگانی پخش کنند.... با این اوضاع بعید نیست شاهد پخش فیلمهای آنچنانی پس از ساعت ۱۲ شب باشیم
    • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      68 4
      بالعکس وسط فوتبال که اذان دیدیم
    • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      6 25
      اون عزیزی که فرمودی وسط فوتبال اذون دیدی بقیه هم با فکر باز بهت مثبت دادن در اینجا باید بگم ما هم وسط بازی ایران ارژانتین اذون و دیدیم اونم با چشم دل
  • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    26 57
    البته ما تنها کشوری نیستیم که از کارای هالیوودی کپی میکنیم اگر نگاهی به سینمای هند بکنید منظورمو میفهمید
    • سیما IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
      30 0
      مشکل اینه که بالیوود ادعای خلق هنر "نه شرقی نه غربی" نداره اما صدا و سیما داره همه جای دنیا همه از همه تأثیر میگیرن؛ بعضیا مثل بالیوود و صدا و سیما تقلید می کنند و بعضی دیگه آجر به آجر تولیدات هنری رو بالاتر می برند.
  • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    87 2
    آفرين آقاي موسوي
  • فرزاد A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    28 11
    مثال ها که زیادن. خیلی ها به لطف همین دزدی های ادبی "هنرمند" شدن و به نون و نوایی رسیدن./ "آژانس شیشه ای" حاتمی کیا کپی کاری از روی فیلم "بعد از ظهر سگی" 1975 بود و سکانس پایانیش هم کپی عین به عین از فیلم "در امتداد شب" گوگوش بود. شگفت انگیزتر اینکه حاتمی کیا بعدا گفت من اصلا "بعد از ظهر سگی" رو ندیدم./"مارمولک" رو هم کمال تبریزی و قاسمخانی از روی "ما فرشته نیستیم" 1988 رابرت دنیرو کپ زده بودند./ افتضاح اخیر صداو سیمای اقای ضرغامی سریال ضد ایرانی و شوروی زده "سرزمین کهن" هم کاملا ساختار درام و کاراکترهاش از روی فیلم "آرزوی های بزرگ" آلفونسو کوآرون 1999 سرقت شده. که تاز خودش یه اقتباس از چارلز دیکنز بوده.// احتمالا عمق فاجعه بیش از اینهاست و در اکثر موارد کسی متوجه دزدی انجام شده نمیشه.
    • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      10 36
      شما ما فرشته نيستيم رو ديدى؟ بجز ايده اوليه چه شباهتى به مارمولك داره؟ مارمولك بسيار جذاب تر و شريف تر از اونه. اين رو خطاب به آقاى شايان هم ميگم، من همه كارهاىى كه ايشون فرمودند رو نديدم ولى ادعاشون مبنى بر نمونه بردارى كامل پاورچين از فرندز كاملاً بى پايه و اساسه. خود دست اندركاران پاورچين بارها گفتند كه چند قسمت ازاون رو از فرندز اقتباس كردند ولى ايده درخشان برره چه ارتباطى به فرندز داشت؟ چرا دوست داريم به هنرمندان خوبمون انگ كپى كارى بزنيم؟ تفاوت كپى با ايده گرفتن و اقتباس از زمين تا آسمانه.
    • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      5 34
      "سرزمین کهن" هم کاملا ساختار درام و کاراکترهاش از روی فیلم "آرزوی های بزرگ" آلفونسو کوآرون 1999 سرقت شده. که تاز خودش یه اقتباس از چارلز دیکنز بوده" جوك گفتى الان؟ پونصد بار ديگه هم آرزوهاى بزرگ رو اقتباس كنن از روى ديكنز اقتباس كردن نه كوارون يا هركس ديگرى. ضمناً پيشنهاد مى كنم شما يه نامه به آكادمى اسكار بنويس همين روشنگرى ها رو واسشون بكن آخه عقلشون نمى رسه هرسال يه جايزه اسكار ميدن به فيلمنامه اقتباسى. نمى فهمن كه اقتباس همون دزديه
    • فرزاد A1 ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      8 0
      پاسخ بینام11:38.اولا فیلم اقتباسی که در آمریکا ساخته میشه اول امتیاز رمان اصلی رو میخرن و بعد هم در تیتراژ عینا ذکر میکنن که منبع اصلی کجاست. نه مثل دزدی ادبی برخی نویسندگان و کارگردانان ما که ایده کار رو بعنوان خلاقیت و دسنرنج خودشون جا میزنن و قالب میکنن.تیتراژ که هیچ حتی غیر رسمی هم اذعان نکردن.//دوما اقتباس 1998 کوآرون از چارلز دیکنز هم بهمین شکل بوده فقط اون رو مدرن کرده و بچه یتیم داستان "پیپ" برخلاف داستان اصلی شاگرد آهنگری نیست و یک نقاش جوان مستعده که دقیقا معادل "رهی" در سرزمین کهن هست.ضمنا دزدی سازندگان ایرانی فقط ادبی نیست بلکه تصویری/بصری هم هست. بهمین دلیل فیلم کوارون رو منبع اصلی دزدی گفتم و نه رمان اصلی./سوما وقتی نه میدونی نه میفهمی که در مورد چی حرف زده میشه اظهار نظرنکن.
    • فرزاد A1 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      5 0
      ضمنا بین "دزدی" یا "بنام خود زدن" و اقتباس" یا "ایده گرفتن" فرق بسیار هست. برای "اقتباس" قبلا از صاحب امتیاز اثر ماخذ اجازه میگیرن و اطلاع میدن. در تیتراژ هم ذکر میکنن. ولی در "دزدی" که برخی فیلمسازان نورچشمی و رانت‌دار ایرانی با خیال راحت انجام میدن نه تنها اطلاع و اجازه ای از صاحب اثر گرفته نمیشه بلکه در تیتراژ هم ذکر نمیکنن. بیشرمانه تر اینکه میگن این ایده خلاقیت خودمون بوده. پولشم میگیرن.// اینست فرق اقتباس با دزدی...
  • حسن IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    7 1
    سلام وقتی نظرها تنگ شود و خلاقیت بمیرد، بهتر از این نمی شود. کاش یک انقلاب فرهنگی در صداوسیما اتفاق بیافتد، به دنبال انقلاب فرهنگی در کشور. یا علی ع
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    36 0
    سلام بسیار زیبا بود:"در ظاهر شعار ضد آمریکایی می دهند اما قبله باطنی آن ها همواره به سوی مغرب زمین است."
  • شایان A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    67 5
    سریال ساختمان پزشکان کپی از سریال فریزیر محصول شبکه ان‌بی‌سی، سریال مسافران کپی از سریال سومین سنگ از سمت خورشید محصول شبکه ان‌بی‌سی، سریال او یک فرشته بود ایده کاملا یکسان با فیلم مدافع شیطان با بازی آل‌پاچینو، سریال پژمان ایده برداری از سریال اپیزودها شبکه شوتایم، سریال پاورچین نمونه برداری کامل از سریال دوستان محصول شبکه ان‌بی‌سی، فیلم‌های بسیاری نیز از روی فیلم‌های هالیوودی عینا کپی‌برداری شده که یک مورد که من متاسفانه مجبور به دیدنش شده بودم فیلم تو و من با بازی گلزار و شاکردوست بود که کپی کامل از فیلم خواستگاری با بازی ساندرا بولاک بود. من شخصا خیلی کم سینما تلویزیون ایران رو دنبال می‌کنم اگر کامل دیده بودم حتما موارد بسیار بیشتری رو براتون می‌آوردم.
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      13 44
      بازم يه بهانه اى جور شد سروكله مچ گيرا پيدا شد خدا روشكر كه حالا طرف زياد سينما و تلويزيون ايرانو دنبال نميكنه اگه به امثال شما باشه كلاً بايد سريال سازى مملكتو تعطيل كرد چون واسه هر داستانى يه مشابه خارجى پيدا ميكنين و بساط افشاگرى راه ميندازين.البته هفت سنگو نميگم چون شنيدم كپى موبمو بوده ولى حداقل حسنش بوده كه بهانه واسه عقده گشايى شماها رو جور كرد.
    • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      25 0
      آره من و تو رو من دیدم داشتم بالا می اوردم از این همه خلاقیت در دزدی فیلم proposal
    • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      23 9
      ببخشید جناب شایان منم با شما موافقم ولی از این اوضاع شیر تو شیر سواستفاده نکن برادر من در مورد پاورچین به هیچ عنوان حرفتو قبول ندارم اون همه طنز های قشنگی که مدیری تو کاراش بکار میبره رو تو هیچ کار هالیوودی نمیشه پیدا کرد الکی وصله نچوسبون
    • بی نام RU ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      19 6
      عزیزم ایده برداری کار بدی نیست. کپی کاری کار بدی است. اینها با فهم فرق دارند.
    • بی نام A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      8 0
      "ایده برداری" و الهام گرفتن خیلی فرق داره با "کپی نعل به نعل". وقتی همه چی از کاراکتر گرفته تا گریم تا حتی دیالوگ کپی میشه این اسمش "ایده برداری" نیست عزیزم. ضمنا حتی ایده گرفتن هم در تیتراژ اثر باید ذکر بشه و در جاهایی که آدم حسابی ها فیلمسازند نه دزدها، اینکار رو میکنن.
  • مخاطب IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    6 30
    این رسانه همان رسانه ای است که علیرغم دفاع بهزاد فراهانی از دخترش گلشیفته هنوز از تصویر او در سریال ماه رمضان آن هم با عنوان بازیگر افتخاری استفاده می کند. این رسانه اگر دانشگاه است وای به حال تحصیلکردگان آن که نسل جوان امروز و مدیران آینده این کشور می باشند.
    • الیمی A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
      9 2
      فعلا که تحصیل کردگان نسل قدیم مملکت رو به نابودی، کفر و... کشوندند..
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    9 1
    نه قطعا فقط هفت سنگ کپی برداری نیست،ولی بقیه فیلما یه ذره حداقل ابتکار هم به خرج دادن و مثلا فقط سناریو رو کپی کردن،اما هفت سنگ کپی پیست شده است.کاراکترها تا جایی که تونستن همونان و حتی دیالوگها هم عینا تکرار شده است.این هفت سنگ دیگه واقعا نوبر بود.
  • بنده IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    9 4
    آقا سید این فقط صدا و سیما نسیت که صدر تا ذیل اش تقلید از برنامه های غربی ست. اضافه کنیم، تفکیک قوا ، قانون اساسی، اداره، دانشگاه، مدرسه. عینک شناسنامه، کارت ملی،"بگم بگم؟ "
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    9 0
    تازه می فهمم که مردم چقدر فارسی وان نگاه می کردن، همه این سریال خانواده مدرن رو دیدن، حداقل بزنید کانالهای دیگه
  • الیمی A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    86 23
    آیا فقط هفت سنگ کپی برداری است ؟؟ نه ... بدون این که حق مولف و ناشر و نویسنده رو در نظر بگیریم کتب فنی مهندسی و... رو ترجمه می کنیم... نرم افزار ها رو مجانی دانلود می کنیم و خیلی راحت کرک می کنیم... و به همین شکل هستش که فرهنگ کلاه گذاشتن سر همدیگه در ما نهادینه می شه ... جزیی از ذات ما می شه . چندین ماه بنده سر این موضوع تحقیق داشتم و متاسفانه مهندس ، دکتر ، روحانی ، همه و همه حتی دفاتری که این کار رو حرام می دونند به این شکل استفاده می کنند::::: تازه می فهمم چرا خدا در قرآن اونهایی که نماز می خونند و زکات می دهند و... رو خطاب می کنه و به اونها می گه بعد از این همه،،، شاید مورد رحمت خدا قرار گرفتید:::::وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    3 2
    چرا سید این نه اولیش است و نه آخریش ولی این یکی دیگه خیلی فاجعه بود
  • بی نام NL ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    3 12
    این آقا کلا با نظر اکثریت مخالفه.
  • مانی A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    8 0
    یک مشکل دیگه غیر از کپی اینه که چیزهایی در این سریاله که اصلا با فرهنگ ما همخوانی نداره.. شعارزده و غیر واقعی به نظر می رسه... مثلا پدر و مادر احتمال سیگار کشیدن پسر را می دهند و یا احتمال می دن پسرشون بخواد تو روز روشن و جلوی خونواده یک دختر را بیاره تو خونه و ... اصلا خودتون بگذارید جای خونواده داخل فیلم که ایرانی هستند و در شرایط امروز جامعه ایرانند... به نظرتون شدنیه؟؟؟
  • هادی A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    6 2
    واقعا اقایان ضرغامی و شریعتمداری چرا فکر می کنند که فقط انها هستند که دلشان به حال انقلاب می سوزد و فقط انها هستند که تفسیر درستی از انقلاب را دارند مگر فقط این دو نفر هستند که انقلاب کرده اند وان را صاحب شدن بابا خواهشن با این رفتارها و گفتار ها هزینه این انقلاب را بالا نبرید وموجب ریزش مردم نشوید
  • مهراب A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    7 0
    نکته ی اول : کپی اگر به معنی اقتباس / الهام / بازسازی spin off باشد کار ناپسندی نیست و همه جا رواج دارد حتی در غرب ؛ اما ناپسند آن است که کپی را به جای اصل به خلق اله قالب کنی . نکته ی دوم : ممیزی و سیاست گزاری های تلویزیون آن قدر به فیلمنامه های خوب و اصیل سخت می گیرد که سازندگان از خیر آن می گذرند.
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    7 4
    تو سینما هم آژانس شیشه ای کپی شده فیلم بعداز ظهر سگی است.ونمونه های دیگر
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    2 3
    حالا اصلا می فهمیمم که چرا اینقدر با ماهواره مخالفت می شود همینها در می آید دیگه
  • بی نام A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    3 6
    "این هم یک مشت محکم دیگر بر سندان "داداش مواظب باش مواظب باش زیاده روی نکنی دستت بشکنه
  • ترکاشوند A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    6 2
    سانسور زنها در صحنه های جام جهانی را فراموش کردید خیلی از این زنها ایراد حجاب هم ندارند ولی وقتی دوربین آنها را نشان میدهد یه مرتبه تلویزیون ایران صحنه های اول بازی و صحنه های مسخره ای از قبل از بازی را نشان میدهد این هم توهین به شعور مردم است
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    1 0
    90 درصد فیلم های سینمایی کپی فیلم های هالیوود و بالیووده
  • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    1 1
    خیلی خیلی زشت است صبح تا شب مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا بعد یحو یک سریال کپی که خود امریکایی ها هاج وواج میشن مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا