محکومیت اعلام خلافت اسلامی گروه داعش توسط اتحادیه جهانی علمای مسلمان

پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه نوشت:

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در بیانیه ای اعلام خلافت اسلامی توسط پیکارجویان شبه نظامی داعش در مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی در سوریه و عراق را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان ادعای گروه داعش را "مغایر با اصول اسلامی و شرایط واقعی" خواند. گروه داعش یا دولت اسلامی عراق و شام در روز 29 ژوئن، اعلام کرد که در مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه، خلافت اسلامی به راه انداخته است. این گروه همچنین ابوبکر البغدادی را به عنوان خلیفه جهان اسلام معرفی کرد و نام گروه را از داعش به "دولت اسلامی" تغییر داد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان اعلام کرد ادعای گروه داعش هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و نمی توان عنوان "خلافت" را به یک گروه تروریستی و افراط گرا نسبت داد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: "اعلام یک سویه خلافت از سوی این گروه، بدون هیچ اجماع و توافق گروهی مسلمانان، در تناقض با احکام اسلام است."

گروه داعش از روز 10 ژوئن تا کنون، توانسته به کمک گروهی از قبایل سنی مذهب و مخالف با دولت مرکزی بغداد، شهر موصل - دومین شهر بزرگ عراق- را به تصرف خود در بیاورد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان توسط گروهی از پژوهشگران شیعه و سنی در سال 2004 تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در قطر مستقر است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سردارجانبازمحمددامن باغ IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    4 3
    اعلام خلافت داعش این گروهک سلفی. تکفیری رابشدت محکوم کرده. وازهمه. مسلمان جهان. میخواهیم به شکلی که میتواننددرسرکوب این ازخدابی خبران اقدام نمایند.......جبهه وحدت افرینان ایران مقتدر..