ایرانا نوشت:

فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله اعظم(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره سرنوشت نامه چهار هزار پزشک درباره سونامی قلیان به رییس ‏جمهور گفت: انتظار داریم که موضوع قلیان و دخانیات که مربوط به آینده سلامت کشور است، خیلی دستخوش تصمیمات ‏سیاسی نشود‎.‎

اوایل ماه جاری بیش از چهار هزار پزشک متخصص در نامه ای از ‏رییس جمهور درخواست کردند تا بر اساس قوانین موجود، ‏جلوی گسترش روزافزون پدیده خانمانسوز قلیان گرفته شود‎.‎

سردار «جعفر اصلانی» با بیان اینکه اکنون همه کارهای ما رنگ و بوی سیاسی می گیرد، گفت : این در حالیست که آنچه که باید در نظر گرفته شود، منافع ملی و مصلحت کشور است. اتفاقا منافع ملی و مصلحت کشور فراتر از مباحث سیاسی است.

این پزشک فوق تخصص ریه گفت: حداقل طی 20 سال گذشته این موضوع را مشاهده کردیم که در ‏برخی مواقع تصمیم هایی در راستای منافع ملی باید گرفته می شد اما به دلیل نظرهای سیاسی، تصمیمات اشتباه گرفته شد.

جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهای جهان است که قانون کنترل و مبارزه ملی با دخانیات دارد.

اکنون به رغم اینکه مجلس شورای اسلامی سال ها(سال 1385) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را به تصویب رسانده و ابلاغ هم کرده، اما این قانون به خوبی اجرا نمی شود و همچنان خلاءهای اجرایی با وجود 10 میلیون مصرف کننده سیگار و قلیان در کشور وجود دارد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =