فرصت ویژه برای روشندلان در نمایشگاه قرآن امسال

در غرفه مؤسسه فرهنگی قرآنی روشندلان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، قرآن‌، مفاتیح و نهج‌البلاغه‌هایی با خط بریل برای نابینایان عرضه شده است.

«بریل» نخست در متون آموزشی به ویژه ادبیات استفاده شد و متون مذهبی به ویژه قرآن و روایات دیرتر با بریل مرتبط شدند و چند دهه بعد بریل در متون مذهبی راه یافت و اکنون مؤسسه فرهنگی قرآنی روشندلان اقدام به تهیه قرآن‌هایی با خط بریل کرده است.

این قرآن‌ها در 30 جلد همراه با ترجمه آیت‌الله مکارم شیرازی عرضه می‌شود به طوری که در هر جلد یک جزء از قرآن به همراه ترجمه به نگارش در آمده است. همچنین در قرآن‌های بدون ترجمه نیز هر سه جزء قرآن در یک جلد تهیه شده که در مجموع کل قرآن کریم در 10 جلد به خط بریل نوشته شده است.

یکی از مهم‌ترین محاسن این قرآن‌‎ها هماهنگی صفحات به تناسب صفحات قرآن به خط عثمان طه است که می‌تواند خواندن قرآن را برای نابینایان هماهنگ با سایرین به پیش ببرد. قرآنی که دارای این رسم الخط باشد باعث می‌شود که قاریان روشندل که تعداد آن‌ها کم نیست، بتوانند راحت‌تر از این کتاب آسمانی بهره ببرند.

علاوه بر این، در این غرفه که در بخش مؤسسات و نهادهای قرآنی بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دایر است، نهج‌البلاغه به خط بریل نیز عرضه می‌شود که به گفته مسئول غرفه مؤسسه فرهنگی قرآنی روشندلان اولین نهج‌البلاغه به خط بریل در کشور است چرا که پیش از این نهج‌البلاغه به طور کامل همراه با ادعیه‌های موجود برای روشندلان به چاپ نرسیده است.

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 4 تا 22 تیر ماه از ساعت 18 تا 24 در محل باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی، میزبان قرآن دوستان و روزه داران خواهد بود.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک مدرس دانشگاه نابینا IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    با سلام کتاب نهج البلاغه به خط بریل همراه با ترجمه از چندین سال پیش در موسسه رودکی چاپ شده و در اختیار بسیاری از نابینایان قرار دارد. همچنین نسخه بریل ادعیه منتخب مفاتیح الجنان، کتاب گنج العرش و نیز نسخه بریل ادعیه و زیارات مشهور به تفکیک و هر کدام در یک جلد به طبع رسیده است. لطفا در صحت خبر رسانی دقت گردد چراکه به علت عدمم اطلاع رسانی صحیح خبرهای فراوان نادرستی در فضای مجازی منتشر می گردد و بعضا مورد سو استفاده های گوناگون و تبلیغات های بی پایه و اساس واقع می شود.