کارلوس کروش بی شک یکی از زیرک ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران است. او که حالا حمایتی 90 درصدی را برای تمدید قرارداد پشت سرش دارد ، خیلی حرفه ای می داند چطور باید همه را طوری تهییج کند که شرایط به سودش باشد.

 

مهدیه جباری: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که مهمان ویژه برنامه 2014 عادل فردوسی پور بود ، در بخشی از مصاحبه چنان انگشت روی نقطه ضعف فوتبال دوستان ایرانی گذاشت که بی شک برای کسی تردیدی باقی نگذارد و کاری کند همه ایمان داشته باشند ماندن او درست ترین تصمیم ممکن اسن.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛  اگرچه وزیر ورزش قبل از شروع مذاکرات با مربی ، سعی کرده بود القاء کند قبل از هر چیز برای تمدید قرارداد با کروش باید عملکرد او نقد شود و نقاط ضعفش شناسایی و آن وقت با مقایسه ضعف ها و قدرت ها با او پای میز مذاکره نشست ، مربی از بهترین تریبون ممکن این زمان را بدست آورد تا باری دیگر با حرف هایش خود را بیش از قبل در دل مردم ایران جا کند. او حالا سردار پیروز است و به قول کفاشیان:«کروش قهرمان شده و ما آدم بده!»

سرمربی که استاد به وجد آوردن مخاطبانش است این بار به افق پیش رو پرداخت و برای مردم از فرصت ها و تهدیدها گفت. از جام ملتهای آسیا:«وقتی من آمدم اینجا می گفتند کروش فوتبال اعراب را نمی شناسند. من اعراب را بهتر از خیلی ها در اینجا می شناختم چون با آنها کار کردم.الان که ایران تیم اول آسیا شده و اینکه در دنیا افتخار کسب کرده . همین حالا در در ذهن همسایه های عربی در امارات و قطر  فقط یک چیز است ، اینکه می خواهند ایران را ببرند. » او از تهدید گفت و سپس از یک فرصت گفت. از مهمترین حس شیرین برای فوتبال دوستان ایرانی :«الان هواداران فوتبال ایران از ایران عملکرد بهتری می خواهند. الان زمان این است که بپرسید که چه کنید تا بهتر شویم. آنها می خواهند برنده باشند. برای شان بردن این بازی ها خیلی مهم است.»

سرمربی با این پاتک ، توانست موضع فدراسیون را بیش از قبل تضعیف کند. او همان طور که توانست با جنگی روانی مربی کره را ناک اوت کند ، حالا در مذاکرات با مسئولان فوتبال ایران که از رفتارهایش به شدت گلایه دارند و از اینکه او در همین اردوی برزیل به خیلی از مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون حتی اجازه نزدیک شدن به اردو و تماشای تمرینات تیم ملی را نداده بود. اتفاقی که باعث دلخوری بیشتر فدراسیونی ها و وزارتی ها از او شده است اما سرمربی حتی برای این تصمیمش هم دلیلی مدیریتی داشته. او دوست نداشته که آرامش تیم و بازیکنانش با حضور افراد متفرقه به هم بریزد . حتی اگر این تصمیم تکدر خاطر خیلی ها را به همراه داشته باشد. او البته در هر حالتی دست از طعنه زدن هم بر نمی داشت و در بخشی از حرف هایش به ماجرای پاداش ها اشاره کرد و گفت یکی از دستیاران اجرایی اش برای حضور در تیم پاداشی نمی گیرد اما خیلی از مسئولان دور تیم هستند که هیچ وقت دیده نمی شوند اما وقت پاداش ها سهمی دارند. او احتمالا اشاره ای دارد به افرادی چون مسئول مالی تیم ملی که از اقوام رئیس فدراسیون است. کسی که در جریان اردوی تیم ملی در برزیل وقتی بحث پاداش ها به میان آمد با دلخوری درباره اش گفتند:« وقتی فدراسیون مدام می گوید پولی ندارد چرا ما باید مسئول مالی در اردوی مان داشته باشیم؟!»

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    117 7
    عالی بود.من او را زیرک یافتم اما صادق و مسلط بر کار خودش.
  • محمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    81 5
    ادم سیاستمداریه، با فکر جلو میره، خوشم میاد ازش، دمش گرم، انشاا... بمونه
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    32 1
    من باكوردس آلماني سرمربي تيم ملي اميدبودم،زماني كه رسول خطيبي بازيكن اميدبود،اونم يه باردكترسجادي روراه ندادتورختكن
  • ایرانی A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    90 5
    کی روش در عین مودب بودن کارش درسته داداش خوب دست مفت خورها رو رو کرده
  • حمید IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    73 5
    دمش گرم واقعا همین کیروش بدرد این ادمای بیلیاقت میخوره
  • بی نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    کی روش فوق العادس برای من جای سوال بود که چه طور بچه های تیم ملی اینقدر شیفتش شدن و یه تیم منسجم و متحد ساخته که هیچ حاشیه منفی این تیم نداشت در حالی که ما حواشی که تیم 2006 رو داشت ازش باخبریم، دیشب جواب سوالمو گرفتم
  • حسین A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    خداییش این کی روش مرده اگر هم صحبت از اعراب نقطه ضعف ماست ایول بهش که تونسته اینو پیدا کنه ما اختلاس های چند صد میلیارد دلاری داریم این بنده خدا که دیگه داره کار می کنه و پول می گیره هر چی پول می گیره حلالش
    • مانی A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
      0 0
      آفرین به این صداقتت مرد
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    112 9
    نقطه ضعف نیست اسمش استراتژی واینده نگریه که ما ایرانیا در این مورد تعطیلیم
  • بهرتم RO ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    8 18
    واقعا برای خبرآنلاین متاسفم....همین و بس....