آقای امیرکانتری مطلب زیر را ارسال کرده است.

واژه صرفه جويي واژه‌اي است که از ابتداي عمرمان آن را شنيده‌ايم و خداوند و بزرگان ديني نيز رعايت آن را امر نموده اند. زمانيکه به نوع صرفه جويي و روش هاي آن فکر مي‌کنيم تمامي آنها به مديريت صحيح، ايجاد بستر فرهنگي مناسب برمي‌گردد که متاسفانه هيچ توجهي به آنها نشده است و تنها به شعار اکتفا کرده‌ايم به طور نمونه در ذيل به چند مورد که در صورت اجراي آنها صرفه جويي کلاني را در کشور به همراه خواهند داشت اشاره مي‌شود و اميد آن دارم که همکاران گرامي و فهيم شما اجراي آنها را پيگيري کنند.:

1. از کارکرد دائم پله هاي برقي معابر عمومي و مترو با نصب يک سنسور ساده جلوگيري شود تا هم در مصرف برق صرفه جويي شود و هم به عمر قطعات اضافه شود.

2. اندازه بليط‌هاي کاغذي مترو همانند کشورهاي اروپايي به يک سوم کاهش يابد.

3. روشني چراغ‌هاي خيابانها را از ساعت 30/11(به عنوان پيشنهاد) را به نصف کاهش داده و حتي از ساعت 1 نيمه شب تا طلوع آفتاب به يک سوم کاهش دهند.

4. آبهاي سطحي که در جوي‌هاي خيابانها هدر مي‌روند مديريت نموده و براي آبياري درختان و پارکها استفاده نمايند.

5. دستگاههاي دولتي ملزم به تفکيک کاغذ با ساير زباله ها شوند و کاغذهاي باطله در چرخ بازيافت قرار داده شوند.

6. با نصب سنسور حرکت دراتاقهاي ادارات دولتي از روشن ماندن بيهوده چراغها جلوگيري شود.

7. در يک حرکت جهادي تمامي چراغهاي خيابانها و پارکها به خورشيدي تبديل شوند.

8. با اندکي تحقيق، کولرهاي آبي سنتي را کنار گذاشته و از کولرهاي جديد استفاده شود.

9. از توليد خودروهاي غير استاندارد که جز هزينه بر دوش ملت فايده ديگري ندارند خودداري شود.

10. به جاي آسفالت نمودن خيابانها در فواصل 3 ساله، با کمي تحقيق از آسفالتي استفاده شود که حداقل ده سال کيفيتش را از دست ندهد.

11. تلاش براي افزايش فرهنگ دوچرخه سواري در جامعه و قراردادن تسهيلات ويژه براي استفاده کنندگان از دوچرخه.

12. گازهايي که به طور کلان از لوله هاي پالايشگاههاي جنوب کشور هدر رفته و مي سوزند را با نصب فيلتر جمع آوري کرده و در جاهاي ديگر استفاده شوند

 

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    4 0
    برای دوچرخه سواری باید شهرداری ها را موظف کرد که حداقل یک سوم فضای پیاده روها را برای دوچرخه سواری اختصاص دهد و با یک خط کشی ساده وظیفه خود را انجام دهد، و بقیه دستگاهها هم فرهنگ سازی کنند. به خصوص در شهرهایی که خیابان ها شیب ندارد شهرداری ها باید هرچه زودتر به این مسئله ساده و مهم بپردازد. پلیس هم باید از دوچرخه سوارها بخواهد در مسیر خیابان حرکت کنند و از پیاده ها هم بخواهد داخل لاین دوچرخه نشود. همین طور با دوچرخه هایی که مخصوص بانوان هستند یعنی میله جلو ندارند خانم ها می توانند با مانتو هم دوچرخه سواری کنند.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    3 0
    آفرین همش سازنده است
  • ننه جون IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    شماره 9 كه عملا مقدور نيست حالا به هر دليل . 10 و 12 هم هيچي. در مورد دوچرخه من تازه خريدم ولي پشيمونم. چون اصلا ماشين ها اجازه نمي دن سوار دوچرخه بشي. موند پياده رو . اون هم به لطف شهرداري تبريز همه پياده رو ها پله اي هستش و انقدر مرتفع هستن كه درچرخه كوهستاني هم جواب نمي ده
  • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    سالهاست که همه مسئولین گزینه های 9 و 10 رو میدونند اما به خاطر منافع شخصی بعصی ها ازشون چشم پوشی مس کنند.
  • حميدرضا A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    11 0
    آفرين و احسنت به ذهن و وجدان بيدار شما . . .
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
      0 0
      الته الان شهرداري اقدام به تفكيك زباله خشك و تر مي كند
  • بی نام A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 3
    اصلا جالب نبود چون همه اينها رو ميدونند و ارزش خبري نداره
  • هموطن A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    3 0
    سلام خیلی خوب است پیشنهادی دیگر اضافه می شود , اینکه شیر الات اب داخل منازل که اهرمی است و یاعث هدر روی زیاد اب می شود جمع اوری شود .
  • بی نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    1 2
    3. روشني چراغ‌هاي خيابانها را از ساعت 30/11به عنوان پيشنهاد را به نصف کاهش داده و حتي از ساعت 1 نيمه شب تا طلوع آفتاب به يک سوم کاهش دهند. "تو شهری مثل تهران یا دیگر شهرهای برگ مثل اصفهان و تبریز و یا شهرهای زیارتی مثل مشهد این کار باعث نا امنی میشه" // 8. با اندکي تحقيق، کولرهاي آبي سنتي را کنار گذاشته و از کولرهاي جديد استفاده شود. " کولر های گازی مصرف برق بسیار بالاتری دارند و مهمتر از همه اینه که کولر گازی single zone و یا تک منطقه ای هست این کولر ها برای دفتر کار, مغازه و ... مناسب ولی برای منزل مسکونی که چندین اتاق دارد نامناسب است چون مجبور میشیم برای هر اتاق یک یونیت داخلی استفاده کنیم که باز هم مصرف خیلی بالاتر میره
  • علی A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    0 0
    جالب بود اما دو سه بندش مورد داشت...اول اینکه با بند سه به شدت مخالفم چون همینجوری دو سوم خیابونا لامپ ندارن و این فضای تاریک مستعد افزایش جرم و از اون مهمتر حوادث رانندگی میشن....متوجه بند هشتم هم نشدم.دقیقا منظور از کولر سنتی چیه؟ و آیا این دوست عزیز از قیمت کولر ها اطلاع داره؟ و آیا برای دولت سوبسیدی برای این طرح قائل هست یا مثل شبکه فاضلاب که به نام مسئولین بود ولی بودجه ان عملا به "زور" از ملت گرفته شد و کارایی هم تابدینجا نداشته فقط قراره باز جیب مردم رو با اهرم زور خالی کنیم؟و البته در مورد بلیط هم میشه با اجرای طرحی بلیط کاغذی تمام شده را از مسافران جمع کرده مجدد بازیافت کرد
  • بی نام EU ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    4 0
    یخدا چند تا از این ها در دسترسه و خیلی راحت میشه بهشون رسید
  • حسین A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    7 0
    آدمی که حاضر نیست شیر آب رو کمتر باز بذاره توی خونش به نظر شما وقتی که به مقام دولتی میرسه میره این کارهارو انجام میده؟ یادتون نره اونایی که اون بالا روی صندلی مدیریت نشستن هم مثل خودمون ایرانی هستن و اخلاق خودمون رو دارن.
  • بی نام A1 ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    1 0
    خبرآنلاين يك محلي را براي ارائه اينگونه پيشنهادات قرار دهد تا بتوان همه اين ايده ها را جمع آوري كرد.