مهر نوشت:

وزیر دادگستری گفت: یکی از نقیضه های ما در اجرای احکام، کارکنان و ماموران اجرا هستند که قوه قضاییه نظرش این است با تشکیل پلیس قضایی می توان اجرای احکام را تسریع بخشید.

مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که با توجه به دیداری که اخیرا با رهبری داشتید و ایشان بر ضرورت رفع مشکلات مربوط به اطاله دادرسی و اجرای صحیح احکام تاکید کردند، برنامه های وزارت دادگستری دراین باره چیست، گفت: قوه قضاییه به صورت جدی به دنبال این است که دوره رسیدگی به پرونده ها را کاهش دهد که این نیازمند رسیدگی به قانون است.

او گفت: همچنین این نیازمند تغییرات قانونی است و باید یک تغیرات سیستمی و حوزه ای انجام دهیم که دراین باره تلاش می کنیم .خود قوه قضاییه نگران این تطویل رسیدگی است و مهمترین بخش و مشکل ما، اجرای احکام است.

پور محمدی گفت: یکی از نقیصه های ما در اجرا احکام، کارکنان و ماموران اجرا هستند که قوه قضاییه نظرش این است با تشکیل پلیس قضایی می توان اجرای احکام را تسریع بخشید.

وزیر دادگستری یادآور شد: قوه فضاییه لایحه پلیس قضایی را فرستاده و دولت نیز قصد دارد با اصلاحاتی آن را به مجلس بفرستد،اگر ان شالله زودتر بحث پلیس قضایی جا بیفتد فکر می کنم بحث احکام سریعتر اجرا شود.

پور محمدی گفت: امیدواریم با پلیس قضایی و قوانین آیین دادرسی و کیفری به اجرای صحیح احکام کمک شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    2 0
    و بی شک یکی از مسایل مهم کشور تعدد پرونده های کیفری و قضایی است گاهی فکر می کنم باید یک اصطلاحاتی صورت گیرد تا نیرو و انرژی ملت این همه صرف جرم و مجرم و محاکم قضایی نشود. یک راه حل ساده این است از این طرف به قضیه نگاه کنیم یعنی به مراحل چگونگی شکل گیری جرم نگاه کنیم این روند را اصلاح کنیم تا جرمی صورت نگیرد که لازم باشد پلیس قضایی و چه و چه داشته باشد مثلا یکیش همین مسایل مسکن و زمین خواری و پرونده های مبتلابه یکیش همین جرایم سیاسی یکیش همین جرایم حمل سلاح اعتیاد و خریدو فروش مواد خانواده و ... نمی شود کاری کرد که پیش نیاید و اگر هم آمد قبل رسیدن به مرحله قضایی مرحله تنبهیی داشته باشد