ایسنا نوشت:

در صورتی که بانک مرکزی حدود 1500 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات ازدواج را در اختیار یک بانک قرض الحسنه قرار داده و سایر منابع را مدیریت کند روند پرداخت وام ازدواج تسریع می ‌شود.

غلام رضا مصطفی‌پور- مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران - با بیان اینکه منابع قرض‌الحسنه همواره در حال ورود و خروج به بانک‌هاست گفت: بنابراین اگر اولویت بانک پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج باشد آن گاه می تواند اقساط وصولی و یا منابع جدیدی که جذب می‌شود را به تسهیلات ازدواج اختصاص دهد.

او یادآور شد: بانک‌ها به میزانی که منابع دارند تسهیلات قرض الحسنه از جمله وام ازدواج را پرداخت کرده‌اند و منابع مازادی ندارند.

مصطفی پور در ادامه با اشاره به سه پیشنهاد بانک مرکزی برای تسریع روند اعطای وام ازدواج گفت: در کنار این گزینه‌ها بانک مرکزی می تواند منابع دیگری را نیز برای تسریع روند پرداخت وام ازدواج در پیش بگیرد؛بر این اساس بانک مرکزی می‌تواند یک خط اعتباری قرض الحسنه 1000 تا 1500 میلیارد تومانی را در اختیار یکی از بانک‌های قرض الحسنه قرار داده تا آن‌ها کل وام ازدواج افراد را در قالب یک بانک تخصصی بپردازند و کل مابقی منابع مورد نیاز را نیز خود بانک مرکزی مدیریت و تامین کند.

او گفت: از 1500 میلیارد تومانی که در اختیار بانک‌های قرض الحسنه برای پرداخت وام ازدواج قرار می گیرد به مرور زمان با دریافت اقساط می توان دوباره منابع را تامین و مجدد تسهیلات پرداخت کرد.

مصطفی پور با تاکید براینکه باید ارائه تسهیلات ازدواج تخصصی بوده و در قالب بانک‌های قرض الحسنه ساماندهی و پرداخت شود گفت: با توجه به برخورداری بانک‌های قرض الحسنه از امکانات لازم و سازوکارهای مربوطه همچنین عملکرد کاملا تخصصی در این زمینه، توان پرداخت وام ازدواج کل جوانان را خواهند داشت.

بانک مهر ایران در حال پرداخت وام ازدواج است
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران همچنین در مورد آمادگی این بانک برای پرداخت تسهیلات وام ازدواج گفت: افرادی که در سایت بانک مرکزی ثبت نام کنند وام آن ها را پرداخت می کنیم این در حالی است که در حال حاضر هم این کار را انجام داده‌ایم به طوری که ورودی و خروجی ما متعادل است اما این که بخواهیم به موج جدیدی تسهیلات بپردازیم نیازمند منابع جدید هستیم.

او با اشاره به میزان تسهیلات ازدواج پرداخت شده از سوی این بانک یادآور شد: تمامی کسانی که در بانک مرکزی، بانک مهر ایران را برای دریافت وام ازدواج انتخاب کرده‌اند منابع نیز به آن ها ارائه شده است این در حالی است که از ابتدای سال تاکنون بانک مهر ایران توانسته 45 هزار وام ازدواج را به متقاضیان بپردازد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پینوکیو A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    97 2
    خسته نباشی، به من هم 1500 میلیارد بدن، نصفشو وام میدم
  • بی نام A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    65 3
    تورو خدا بفهمید ازدواج جوونا از خیلی چیزای دیگه که براش پول خرج میکنید مهمتره
  • تفی IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    46 1
    کاش جای وام و بدهکار کردن جوونا بهشون کار میدادین
    • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      1 0
      واقعآ
  • بی نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    32 2
    بابا این تبلیغ بانکشون
  • کساورز سبز IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    1 1
    لطفا تیتر خبر را اصلاح کنید چون فقط بانک مذکور نیست که تسهیلات ازدواج می دهد بطور مثال بانک کشاورزی هم برابر اعتبار قرض الحسنه ابلاغی ودر اختیار تسهیلات قرض الحسنه ازدواج می دهد./.
  • جمال A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    3 1
    من از بانک قرض الحسنه مهر ایران راضی نیستم و گردش مالی ام را از اون بانک خارج کردم. بعد از هفت ماه پول خوابوندن 4تومن وام بمن دادند حسابی از سر و تهش به بهانه های الکی زدن و آخرشم 300 تومن از وامو مسدود کردند تا اخر وام. حساب کردم اگر از موسسه های اعتباری وام 25درصد میگرفتم برام باصرفه تر بود. بهترین کار اینه که اعتماد مردم خدشه دار نشه وقتی بانکها در عمل حسابی مردم را متضرر میکنند و با انچه میگویند تفاوت دارند مردم هم سعی میکنند برن سراغ بازارهای کاذب و تورم زا...